söndag 11 september 2011

Mumsiga män

Inspirerad av coola Lindas frikort blev jag nyfiken på vem av kändisarna jag har blivit lite pirrig i magen av och varför. Började med Vegard Ulvang (!), Morten Harkert (som börjar bli utdaterad) och Kronprins Haakon (som jag la ner när han skaffade skägg). Sen var det en släng av Beckham (som jag dissade första gången jag hörde honom prata) och sista tiden har Jens Stoltenberg legat högt på listan. (Gissa om valet att flytta till Norge var svårt...)

Men nu har jag landat på (eller vadå landa, jag ändrar mig säkert igen); Michael Fassbender! Ok, efternamnet ger många minuspoäng, men karln i sig själv ger mig darriga knän och fjärilar i magen deluxe! Han är ursnygg i mina ögon. Nästan lika snygg som sambon :-)

Så vad är då den gemensamma nämnaren tro? Jag hittar faktiskt flera nu när jag analyser härligheterna, inklusive herr sambo:
1) Snälla, glada ögon
2) Mycket hår - skalliga män inget för mig alltså (även om Vegard och Kronpen numera är lite tunnslitna)
3) Rödlätta, varma färger

Vad blir ni damer attraherade av hos männen?


8 kommentarer:

Anne sa...

Hahaha -håller fullständigt m om Beckham - han måste vara tyst :D
Kram

Gamla mamman sa...

Ja, förfärlig röst! :-)
Kramar

Hilde sa...

Hahaha, ja nu förstår jag varför du flyttade till Norge. Jag håller med om alla dina nordbaggar förutom Ulvang:)
Kram

Lingonberrie sa...

Hahaha! När jag såg bloggtiteln så rusade jag in hit med ett leende...wot wot... Jag har inte gjort någon närmre analys på vad jag gillar eller inte men Fassbender är heeeelt okej!
Hahaha!

kramar och tack för ett gott skratt
L

Gamla mamman sa...

Hilde- Ulvang var kanske bättre förr!? ;-)

Lingon - ha ha, tänkte det skulle bli anstormning för herr Fassbender. Övriga är väl mer osäkra kort... ;-)

Kram och ha en fin dag!

Unknown sa...

Haha! Håller med, Beckham är ju dö-läcker! Sen öppnar han munnen.....Kram

Lindi Loo sa...

Lite sent halkar jag in denna underbara fantasivärld....Mina frikort:
James Caviezel, Ralph Fiennes, Jude Law (helst med hår), Absolut Hunk i SATC alias Smith...bara för att nämna förrätterna ;)
Fina ni är idag du och tösen, underbara bilder, tack!
Kram!!!

Gamla mamman sa...

Linda - ha ha, tänk att det kan bli så "fel" :-)

Loo - inte dumma de heller ;-) Och tack för söt kommentar!

Kramar till er!