tisdag 24 januari 2012

Brokeback tiger

Tjenixen! Det har knäckts och töjts och knådats och tryckts och ryckts, och det har låtit, JÄTTEMYCKET, men jag tror det hjälpte! Tjoho! Känner mig visserligen ledbruten, men det är lite mer som träningsvärk, inte nackspärr, och jag skuttar lite av lycka. Bäst av allt är att naprapaten hade en uppfattning om VARFÖR jag har ont i ryggen och VAD jag kan göra åt det. Lite som jag har misstänkt har det att göra med att jag är gammal dansare och har aningen "missformad" rygg. Några enkla nackövningar - á la skjut huvudet fram och tillbaka som en tupp - ska visst hjälpa på sikt, och så ska jag tillbaka och knäcka lite mer nästa vecka. Beskedet jag är mest glad över är att jag måste sluta köra styrketräning med frivikter! Så slipper jag lida mig igenom de passen igen på en god stund :-)

6 kommentarer:

Lingonberrie sa...

Oj. Det låter så läskigt med knäckande tycker jag men om det hjälper så är det guld värt ju.
Kramar i massor

Tindy sa...

:) När jag såg din rubrik så blev jag så konfunderad då jag direkt tänkte på filmen Brokeback Mountain:)) ha ha ha och så var det lilla du som fått kototna på plats:))) kram:))

Tindy sa...

kototna= KOTORNA på svenska:)))

Hilde sa...

Lite läskigt är det allt med knäckandet, men det gör åtminstone inte lika ont som det låter. Hoppas det ger med sig nu.
Kram

Anne sa...

Låter faktist otäckt men så skönt att du börjar bli hel igen! Träning med fria vikter ställer ju stora krav på att man gör övningen exakt rätt för att undvika skador och få det resultat man är ute efter så det var nog en bra order :)
Kram

Gamla mamman sa...

Lingon - det var läskigt, var nästan lite rädd att hon skulle ta i för hårt. Men det hjälper!

Too di boo - Tigerkototna sitter på plats tror jag :-)

Hilde - det känns ju inte speciellt mycket när det knäcker och knakar; låter desto värre. Men skönt efteråt!

Rosen - Ja, jag har tidigare fått väldigt ont i ryggen efter friviktsträning. Har tänkt att det bara är träningsvärk och bra för ryggen, men så fel man kan ha... Skönt att slippa faktiskt :-)

Kram!