torsdag 12 januari 2012

De stora frågorna

Goddag! I morse gjorde jag en revolutionerande upptäckt; jag tror jag har kommit på mänsklighetens största dilemma, THE existensiella frågan!! Inte svaret alltså, men själva problemställningen. Lite i samma stil som "Är vi ensamma i universum?" "Vad händer efter döden?" "Vad är meningen med livet?"

Väckarklockan rinde som vanligt, och jag tryckte på snooze-knappen som vanligt. Somnade om på ca 2,7 sekunder och vaknade till nästa ringsignal, 5 minuter senare. Så höll jag på i några omgångar, som vanligt. När jag till slut lyckades masa mig upp, huttrande lunkandes till badrummet och såg synen av mig själv, genom ett halvöppet öga, i spegeln, slog frågan plötsligt ner som en blixt från klar himmel "Varför funkar inte power-nap på morgonkvisten till väckarklocka?" Man borde ju vara superalert och aldrig så utvilad efter alla de där power-napsen i rad!!!

Antingen har vi låtit oss lura i alla dessa år - power-nap har inte alls någon effekt; det är djup, långvarig sömn som gäller - eller också ligger det ett helt nytt och otroligt spännande forskningsfält öppet för filosofering och vetenskapliga experiment.

Mooahahahaha! Sambon tyckte inte det var lika revolutionerande och lustigt som mig i morse... ;-) Ha en fin dag sötnosar!

Bild från tucoo.com

7 kommentarer:

Helen sa...

Ja inte kommer man lättare upp när det är så mörkt heller.
Du kanske kan få lite vår från Skåne på måndag? ;)

Gamla mamman sa...

Å ja, det hade varit toppen!! Med ljus i alla fall. Du hør alldeles strax mer från mig :-)

Kram

Josanne sa...

Haha... en väldigt intressant och smart iaktagelse över ett mysterium. Som inte jag heller begriper mig på... :-) Kram!

K. sa...

Haha... sådan är jag med. Jag snoozar och kommer med massor av bra teorier på morgonkvisten som sambon bara grymtar otrevligt åt. En gång trodde jag att han slängt ut mina kläder dessutom för jag hade drömt det och det var så verkligt så jag pratade inte med honom på hela dagen. Snoozesömn liksom. Kram

Anne sa...

Hahaha precis så där är jag på morgonen just nu - trots wakeuplight :o)
Kram

Gamla mamman sa...

Josanne - Visst är det ett mysterium :-)

Katinka - Ha ha, snoozedrömmar är de verkligaste! Obehagligt när man drömmer nåt som känns sant när man vaknar. Hade en sån i natt, brrr.

Rosen - Funkar inte lampan alltså!? Jag har tänkt mycket på en sån. Kanske lika bra med traditionell snooze då ;-)

Kramar!

dumpapp sa...

Det hade nog inte varit så dumt att
bli katt i nästa liv?

Kram Kram