tisdag 10 januari 2012

Liebster blog

Jag har fått en award - jätteskojsigt och helt oväntat - tack gulliga Life's silverlining and I! Har tvivlat en hel del på värdet av bloggen för er som läser under de senaste veckorna (tydligen en epidemi i blogglandia), men den här fina utmärkelsen blev ett litet bevis på att jag i alla fall gör något rätt. Tack än en gång, det betyder jättemycket för mig!

Fast när jag ändå är i farten, så är det kanske dags för en liten konsumentundersökning igen. Vad vill ni se / läsa mer om här inne? Mindre? Hur vill ni ha fördelningen bild / text? Hur känns språk och innehåll?


Liebster är ett tyskt ord som betyder "käraste" och utnämningen ges endast till bloggar med färre än 200 följare/prenumeranter. När man får utmärkelsen ska man göra följande:
  • Tacka den som gett dig utmärkelsen och länka!    
  • Skriva ner de fem bloggar som man vill lämna awarden vidare till, och låta dem veta det genom att lämna en kommentar hos dem. 
  • Till sist hoppas man att de utvalda vill lämna utmärkelsen vidare... 
    Omöjligt att välja bara fem Liebsterbloggar, och ganska svårt att veta om det finns 200 följare eller fler, men jag fick plocka ut en ur varje (helt egenhändigt specificerade) kategori. Varsågod tjejer, en käraste blogg utmärkelse till er!

    Lingonberrie - finaste lingonet i Sverige! Färgglad mollyista som ger massor av sig själv i sin blogg. Man blir glad av att läsa kloka, styrkande ord och att titta på fina, spralliga bilder. Feel-good blogg på riktigt!


    Odd Molly-holic - en stilig kvinna med en fantastisk garderob och känsla för matchning. Bloggen är en fröjd för alla moderna, romantiska tjejer. Se och lär!


    Bara vara K-märkt - mästarinnan av det skrivna ordet; klok, eftertänksam, intressant och vacker är hon, Katinka med stort K. Bloggen är en blandning av allt mellan himmel och jord, i stort och smått, i ont och gott. Med en värme som strålar ut från skärmen!


    House of Adela - inredning på hög höjd! Söta Adela visar ständigt nya små detaljer från ett magiskt hem och en vacker garderob, och ger otrolig inspiration i vardagen. Snygga foton och söta leenden i massor. Ett smultronställe som fullkomligt gnistrar!


    Sara Lovisa - lite som ensamma mamman, fast mycket, mycket bättre. Snygg småbarnsmamma och utomordentlig tecknare. Bjuder på sig själv och visar livet, precis som det är, genom foton och fantastiska teckningar. Här får man livets väsentligheter genom glimrande humor!

    Men så vill jag uppmärksamma några andra bloggar speciellt, och ger dem därför Tigerns Blogg Award. För att ni är så himla gulliga, med fina bloggar som jag läser varje dag, och de bästa av blogg-vänner :-) 



     


    13 kommentarer:

    Shopaholic sa...

    TACK SNÄLLA RARA!!! Ska försöka se till att föra denna award vidare senare i veckan. Blir alldeles varm och otroligt glad för dina fina ord.
    KRAM fina Tiger!!

    Hilde sa...

    Tack snälla söta du! Att få tigerns blogg award...
    Stor kram

    K. sa...

    Men tack snälla, snälla raraste du. Här har jag suttit och hungrat hela dagen på svältgränsen och så kommer jag hem till detta. Du är guld värd ska du veta! Nu har du gjort min dag och jag är upp över öronen glad och rörd.

    Jag fr ta tag i det imorgon, men skickar genast den tillbaka till dig. Du skriver bra, kombinerar bra och har härliga inlägg jag blir glad av. Kram

    Unknown sa...

    Tack snälla! och jag tycker att du kan blogga på i vanlig ordning! En bra blandning av lite allt möjligt! Kram

    HOUSE of ADELA sa...

    Tack fina, så gulligt av dig! Ett inlägg kommer från mig med;) Bloggvärlden är en mysig värld!=)

    Kramar
    Adela

    Anne sa...

    Hi hi så söt du är! Jag blev jätteglad här i min snoriga morgon och skickar genast tillbaka till dig!
    KRAM

    VivanDivanGoesFashion sa...

    Men ååå vad gullig du är. Tigerns alars är ju bara sååå fint att få och du får genast tillbaka en Vivvi-award 100 gånger om:-) Tack söta vad glad du gjorde mig
    Kram fina tigern
    /Vivvi

    Odd me sa...

    Tack snälla söta rara Tiger! Vad kul och vad glad jag blir :D Precis vad jag behövde nu när det har känts lite tråkigt på alla fronter. Jättekram till fina dig!

    Odd me sa...

    Och du.. Gillar din blogg precis som den är med en salig blandning av mode, personligt, resor och annat skoj! Kramar!

    Life´s Silverlining and I sa...

    Tack!!så gulligt av dig med att ge en tigeraward! Så himla bra ide' jag gillar just mixen i din blogg, så som du gör. Dina outfits är så inspirerande att se,sluta inte med dem! och allt annat du skriver om på ett personligt och varmt sätt! Gillade tex stort att läsa om din resa i Usa.kram!

    Gamla mamman sa...

    TACK RARINGAR - HÅLLER MED ADELA; BLOGGLANDIA ÄR EN MYSIG VÄRLD, TACK FÖR ATT NI ÄR HÄR MED MIG :-)

    Lingonberrie sa...

    Tack snälla rara fina du!
    Jag ska skicka den ömt vidare..

    kramar i massor

    Gamla mamman sa...

    Varsågod - och det skulle bara mangle, som man säger här :-) Kul att du tittade inom! Sköt om dig nu!

    Stor kram