måndag 2 januari 2012

Mildred cardigan vs Ivanhoe

Bästa TV-kanaler i Norge; kan ni vänligen börja sända Ivanhoe på nyårsdagen?! En kär tradition har gått i graven sen jag flyttade hit, och det retar mig! Tror kanske jag får skaffa den på DVD om norsk TV inte gör några ändringar.

I avsaknaden av Ivanhoe gjorde jag ett litet försök på att själv se sagolikt vacker och ridderligt skön ut på årets första dag, där jag tassade runt i min fina Mildred dress från Cream och de gosiga julkapparna från svägerskan på fötterna, med håret på ända och helt all natural :-) Gjorde - i sann kunglig sagoanda - ingenting på hela dagen, annat än att se några avsnitt Solsidan.

8 kommentarer:

K. sa...

Låter superskönt med slappandet. Samma var det här. Bara soffhäng och skötittande på TV. Så skönt ibland. Kram på dig!

Fröken Abbe sa...

Jag har också den koftan, men en kväll fick jag syn på den i ett skyltfönster - i svagt rosa! Åhhh!
Kram

Anne sa...

Hahaha vilken rolig rubrik :) Mildred är ljuvlig - en rosa har också hittat hit haha
Keam

Unknown sa...

Himla dåligt av norsk tv att inte visa Ivanhoe tycker jag! Kram!

Hilde sa...

Haha, nu trillade poletten ned hos mig. Trots att jag har bott i Sverige i snart 10 år har jag aldrig sett Ivanhoe på nyårsdagen. Jag var väldigt fundersam i går när så många bloggare skrev att de skulle se filmen.
Kram

Odd me sa...

Ivanhoe fick vara för mig i år men Grevinnan och betjänten missar jag aldrig (inte medvetet iaf :)) Mildred är så fin. Min som jag äntligen fick hem var ju för liten...Kram

Carinale sa...

Ha ha, jag tror tusan att halva svenska folket kollade Ivenhoe denna dag, dvs. alla som hade rätt kanal...
Vi andra fick hålla tillgodo med annat smått och gott, lite halvtaskiga repriser etc.etc.
Nästa år, då jäklar är det min tur att se Riddaren Ivanhoe igen :)

God fortsättning

Gamla mamman sa...

Katinka - En del såna dagar måste man ta. Passar bra att inleda året med dem :-)

Fröken Abbe - ha ha, hade gissat att du köpt en sån rosa. Blir kul att se den på!

Linda - Ja, urkasst! Skärpning!

Hilde - Ha ha, lilla söta, nu vet du vad du ska göra nästa nyårsdag :-)

Odd me - typiskt. Hoppas du hittar en ny! Grevinnan och betjänten är så himla roligt, men har missat den de sista åren.

CLE - den slår säkert publikrekord! Jag med, nästa år så SKA jag bara!

God fortsättning alla och kramar till er!