tisdag 3 januari 2012

Silkesdrömmar

Mmm... underbara, underbara... ljuvliga små plagg! Men vad ska man välja!? Just nu ligger en ansenlig hög av silkesdrömmar på förbokning och önskelistor, men den ska krympas betraktligt. WTD? (What to do alltså). Ni som är uppmärksamma märker att ett par drömmar kommer från tidigare kollektioner, men oavsett är det sommarsilke jag är ute efter. Hjälp snälla! Tänk nu på att jag är 10 nyanser vitare, 2 storlekar kraftigare, 3 decimeter kortare, 2 kupor mindre och 20 cm bredare om rumpan än de däringa modellerna på bilderna :-)


Överst från vänster: (behöver väl inte säga att allt är Odd Molly dress nånting...) Ceremony strap, Opulent straight, Ceremony s/s, A-one silk printed skirt, A-one silk long printed camisole. Nederst från vänster: Ceremony l/s tunic, RAF silk slip dress, A-one silk short printed camisole, Ceremony strap. I mitten ute till höger: Ceremony strap, Hookup.

12 kommentarer:

Fröken Abbe sa...

Ja men det är ju så vackert! Och jag som lovat mig själv att inte inhandla några mer sidenplagg då jag har en hel byrålåda full...
Kram och lycka till!

Odd me sa...

Jag tror du skulle vara dösnygg i allihop! Den första växer ju mer man tittar på den har jag märkt :) Och nu är det för sent för min del iaf på Deep fling. Men kanske inte för dig :)) Kramar!

Unknown sa...

En av dem har jag ju förbokat själv men dock inte tänkt klart över den :-)
Alla är fina men den första lila klänningen tycker jag personligen är för lång eller har en konstig längd.
En sådan som förkortar benen vilket inte är i min smak.
Hoppas du kommer fram till någon fin :-)
Kram!

Unknown sa...

Jag har mina korpgluggar på A-one silk camisolen som kommer i så fina färger i sommar! Den blå du har på bild är bara för ljuvlig! Kram

Anne sa...

Jag har också hoppat klänning nr 1 just för att jag tror att det blir en missklädsam längd på mig. Sidenplagg vill jag prova för de blir tyvärr ofta fel pga min "konstiga" kroppskostruktion: Suktar dessutom efter en av de långa figurnära klänningarna men är rädd att jag ser ut som en larv i den :D
KRAM

Hilde sa...

Jag tror att Ceremony l/s tunic blir jättesnygg på lite kortisar som oss. Den har lite vidd nedantill och döljer förmodligen lite av baken?
Kram

Lingonberrie sa...

Så fina allihopa!

kramar

Life´s Silverlining and I sa...

Jättefina är de men själv gillar jag mest de enfärgade och tror den ljusrosa färgen skulle vara fin på dig och modellen också. Kram!

Josanne sa...

Jag förstår dig till alla procents om finns för är det något jag är svag för så är det just sidenplagg. Och att jag redan har en ansenlig hop minskar inte "behovet" av fler. :o) Den där blå underklänningen som kommer i vår, den du har med här är ett sådant behov ett väldigt starkt sådant. :o) KRAM!

Lillis goes Odd sa...

Så mycket fint... Hookup skulle jag vilja ha av tidigare plagg.
Kram*!

Gamla mamman sa...

Tack för hjälpen ladies - nu har ni gjort det lite klarare för mig! Återstår bara att släppa de jag inte ska ha, och det kan ju vara svårt nog...

Kramar!

K. sa...

Så vackra allihop. Jag tycker också om den där första klänningen och har fått för mig att den kan bli en lite annorlunda Lbd på något vis. Men jag är osäker på längden. Älskar den bruna med. Den vita kan nog bli lite problematisk med för ljus hud tror jag och då blir det bara en sommarklänning. Men det är ju perfekt det med. Kram