lördag 11 februari 2012

by Ti Mo spring 2012 - Love story

Hejsan! Här sitter man i soffan och undrar vad som händer på stora bloggeventet i Malmö som fina frun har ordnat. Blir spännande att höra vad tjejerna har att skriva efteråt!

Så istället för att försöka förstå Ranelidska har jag fixat foton från torsdagens besök i by Ti Mo affären. Å så mycket snyggt de hade fått in! Anar inte vad sakerna heter om man inte hittar dem på nätet, så ni får klara er utan en del namn. Storlekarna är uteslutande XS om inte annat anges, och tuffa mamma är samma storlek som mig ungefär, fast lite mindre. Om ni vill handla på nätet i Sverige, kolla t ex in tintinstyle!




Underbart litet linne - Lingerie strap top - i mjukaste tyget nånsin (viskos och elastan), i offwhite, med små pärlbroderier och breda axelband i silke. Bra passform! Över vårens standardkofta ViscKnit V-neck, som har fått en bred mudd nertill. Och så underbara capribyxor med massa strech; mjukaste byxorna jag provat! Snygga med riktig dragkedja och knapp i linningen. Tuffa sömmar. Lingerie fanns i flera varianter samt som klänning. Byxorna är stora i storlek, jag har 25 på mina.



Samma outfit men med en tunn blus över; Silk Georgette blouse i 100 % silke - fanns massa fint i tunnt, tunnt chifong eller silkestyg med breda spetsar. Den här i färgen Desert.



Mamma testar en av dessa tunna varianter, som är öppen fram och knyts med smala band bak. Under standardlinne i samma färg och ett par skitsnygga byxor. Lite mos mosh-aktiga, jättebra passform! 



 Flera olika klänningar i tunna tyger också, men det här blir tält till mig, trots minsta storleken. Skitsnygg på er som bär upp den lite bättre, med vackra broderier på volangen och små knappar i ringningen.


Så den lilla Chanel-aktiga koftan - Heavy cotton cardigan - som är jättesöt - och supermodern i vår. Kraftigt bomullstyg och fina kanter i avvikande färg. Fanns i flera olika modeller, men den här var sötast. Jag kände mig stor och fyrkantig i den, men säkert jättesnygg till nån som är lite längre.





De här små bomullskjolarna var bara underbara, med brodyr och små sydda veck! Men stora :-( Aningen vida i midjan också i XS och tycker de blev lite för långa till mig. Man kan dock enkelt rulla upp den ett varv i midjan. Fanns i vitt och nåt som är väldigt likt Porcelain. Ljuvlig!




Två varianter i sladdrigt trikåtyg; en med lite krage och liten holkärm i spets, den andra a-linjeform utan ärmar, Luxury Pearl T-shirt respektive Babydoll. Jättemjuka och sköna på. Offwhite och dusty pink / kräm. Blusen med knäppning är lite för lång och smal till mig, den hänger sig lite på höften.


Så en ny serie; Tees, av mjukaste material. Helt enkla basplagg i samma färger som resten av kollektionen. Perfekta att ha under annat! Men som ni ser lyser minsta lilla leverfläck och valk igenom ;-)

10 kommentarer:

Life´s Silverlining and I sa...

Åh så mycket fint! tack så mycket för denna fina provning! din mammas byxor var helläckra de måste jag absolut hitta:)
ha en härlig kväll!
kram!

Annelie sa...

Det var många fina på en o samma gång! Kul att din mamma o du kunde få tillfälle o prova/ shoppa tlllsammans!
Gissar jag skulle se ut som en stor elefant brevid dig, är 1.77. Du måste vara lite kortare..
Glided koftan sitter perfekt på dig, ursnygg!!
Ha en mysig lördgskväll!
Kram

Hilde sa...

Tack för provningen. Jag ser direkt några plagg som måste flytta hit:) Brallorna samt Babydoll linnet hoppas jag att jag lyckas hitta.
Kram

Solid sa...

Hej!

Tackar för fin provning och chanelkoftan hitåt tack, även om det skulle bli en jättefyrkant av mig. Hyfsat prober skulle jag ändå bli i jobbet.

Kramar från Eva

Unknown sa...

Äh vad säger du Tigern - Porcelain is da shit! =)

Underbar provning, me ce like Ti-Mo!

Och tänk färgskalan passade mig alldeles perfekt, he he.

Sen kan du hälsa din morsa att jag faktiskt inte märkte när det blev hon. Ni måste vara stöpta i samma form du och hon. ;-)

Frågade just gubben om Oslo och det är på g med Verdens gang och då blir det småtrippar till Oslo. Då ska jag nog minsann följa med tänkte jag.

Hoppas du har en mysig lördagskväll vännen!

Kraaaaaaaaaam

Gamla mamman sa...

Ja, byxorna var superfina! Tror jag ska dit snart igen och prova dem jag med
Kram kram

Gamla mamman sa...

Ja, lite kortare är jag :-) Snarare jag som ser ut som en mus jämte andra! Två decimeter kortare än dig...

Gilded har kommit för att stanna tror jag! Så mjuk och skön
Kram

Gamla mamman sa...

Tänkte faktiskt på dig när jag såg byxorna - tror de är riktiga Hilde-brallor!
Hoppas du hittar dem - eller kommer till Oslo då :-)
Kram

Gamla mamman sa...

Koftan var jättesnygg! Bara jag som är så kort i livet som ser fyrkantig ut, säker på att den hade varit toppen till dig!
Kramar

Gamla mamman sa...

Ha ha, jepp, beroende av Porcelain jag med - och säker på att du skulle dö lite i Ti Mo affären bland alla dova, läckra färger.

Smart att vara stöpt i samma form; kan låna kläder av varandra och jag vet hur jag kommer se ut som pensionär ;-)

Å ja, å ja, så roligt om du kommer till Oslo! Då ska jag ta med dig till Ti Mo!

Kram kram