torsdag 23 februari 2012

En liten liten sessa ställer till det

God morgon! Man är ju lite knäpp, men det är ok en dag som denna. En liten, liten prinsessa och en stolt och rörd pappa fick mig att sitta kvar framför TVn hela morgonen, och jag höll på att komma för sent till jobbet. Har ju verkligen ingen anknytning till de här människorna, men ändå känns det ganska nära. Kanske för att Victoria & Daniel verkar så goa, kanske för att jag tycker monarkin är nåt vi bör bevara och vara stolta över (säga vad man vill om apanage och tronarv), kanske för att jag själv ska bli faster snart. Lite rörd blev jag allt i alla fall, och känner jag mig själv rätt kommer jag att spana på nätet efter bilder, slå på TVn så snart jag kommer hem och prata med alla svenskar jag träffar om lilla sessan :-)

GRATTIS TILL NYBLIVNA FÖRÄLDRARNA!

Victoria & Daniel på Ski VM i Oslo för drygt ett år sen. Bild från Se & Hör (lite tydligare än min...)

8 kommentarer:

Unknown sa...

Jag satt själv och bölade när Daniel höll presskonferans på sjukhuset :-D
Som sagt, man känner inte dem men man glädjs oehört ändå på något vis.
Ha det så fint idag!
kram

Carinale sa...

Jaaa - visst är det häftigt med en ny sessa i kungahuset.
Hörde när de sköt salut, det lät pamigt.
Hoppas att de nyblivna föräldrarna nu får vara ifred från all tokig press de närmsta dagarna så de får komma till ro.
Jösses man minns ju själv hur jobbigt det var med alla som ringde när man blivit förälder för första gången :)

mamma sa...

Jag håller med dig man blir både rörd och glad över Viktoria och Daniels lycka, och det beror säkert på att de är så gulliga.

Kram kram

VivanDivanGoesFashion sa...

Håller helt med dig. Satt också med vattniga ögon imorse när jag såg klippet med Daniel. Känns som du säger sååå nära :)

Kram
/Vivvi

Gamla mamman sa...

Måste ju vara extra starkt för dig som snart ska få uppleva detsamma! Förstår att du bölade :-)

Kramar söta!

Gamla mamman sa...

Å du fick höra saluten och allt! Kände ett våldsamt behov för att prata om det idag, men norrmännen visste ju inte ens om det, de jäklarna! ;-) Och du kan ju gissa om sambon är intresserad...

Hoppas också de får lite lugn och ro nu, måste ju vara skitjobbigt med all uppståndelse

Kram

Gamla mamman sa...

Då kan du tänka dig hur det kommer att kännas om ett tag där hemma! :-)
Stor kram!

Gamla mamman sa...

Lustigt att man blir så berörd. Men härligt! Skönt att kunna glädjas med andra :-)

Kramar