tisdag 7 februari 2012

En tradition blir till

Hej i kvällen! En gång är ingen gång, två gånger är en vana och tre gånger är en tradition; så nu har vi en familjetradition igång! Den är visserligen lite nygammal, för när vi var små åkte vi till Sälen på sportloven. Så blev vi äldre och traditionen föll i träda, liksom föräldrarnas skidåkning. Men för tre jular sedan kom någon med den brillianta idén att vi skulle ge en långhelg i Beitostølen till päronen i julklapp.

Sagt och gjort, nån gång i januari / februari åkte vi allihopa till norska fjällen - och döm om vår allas förvåning när skidåkningen satt precis som den skulle hos mamsen och pappsen, som nu är runt 60. Imponerande måste jag säga!

Det är tre år sedan nu och traditionen ett faktum. Nu ska det ske lite saker framöver - det ligger en "Ove" i svägerskans mage och hon fick ty till fötterna den här gången - men alla verkar vara fast beslutna att skidtraditionen; den ändrar man inte på! Så nästa år hoppas jag på ännu en långhelg i Beito, med nytillskott och allt. Gissa om han eller hon kommer lära sig åka skidor som riktigt liten :-)










4 kommentarer:

Life´s Silverlining and I sa...

Vilka fina bilder! kul med nya traditioner:)imponerande att de vid 60 klarar det, själv har jag blivit en fegis!
kram

VivanDivanGoesFashion sa...

Härliga bilder. Visst är det kul med traditioner. Jag är expert på att skapa såna och hålla fast vid dem :)

Ha en fin dag
Kram
/Vivvi

Odd me sa...

Jättekul tradition! I min familj är det bara jag och sonen som är bitna men jag brukar få med mig bästa vännen Monica också. Älskar att åka skidor! Det är så vackert i Beitostølen. Kram

Anonym sa...

Ser härligt ut! Också härligt att du ska bli faster, grattis!
Kram Pilla