måndag 13 februari 2012

Snöslott , första provningen och bloggtrött

God kväll! Jag är inne i en extremt oinspirerad blogg-period; har inget skoj att skriva. Inte så att jag har tröttnat på själva bloggandet, för det ser jag fortfarande fram emot, men jag har bara inget intressant att skriva. Inget jag kan tänka mig att ni vill läsa :-(

Så intresseklubben får anteckna igen; idag har jag varit och provat livet - sytt i provtyg - till min tärnklänning hos Piff. Fick snusat som hastigast på mini-Piff också; och att träffa lilla familjen var dagens höjdpunkt. Så himla snäll Piff's mamma är som syr till mig! Och inte nog med det; hon syr brudklänningen, dopklänning och bröllopsklänning till sig själv också! Ska bli så spännande att se den i riktigt tyg :-)

Annars har jag varit och tittat på årets snöslott (undrar om det är riktigt? Kanske han har tagit med sig en frigolit-modell? Ha ha - komiskt om det inte är av snö, och där står vi dummingar och beundrar det) vid Spikersuppa. Stackarn som har gjort det ser verkligen miserabel ut, men det klirrade lite i pengaboxen i alla fall, och slottet är jättefint.

En tröttis-uppdatering också. Jag har inte blivit sjuk, så jag var nog bara sliten efter längdåkningen, men däremot ligger sambon däckad i soffan. Hostar, huvudvärk och feber. Håller tummarna, äter vitaminbjörnar och dricker apelsinjuice för att stå emot bacillerna.

6 kommentarer:

Hilde sa...

Du ska se att inspirationen snart är tillbaka. Jag har ofta svackor men sen händer det... igen. Jag tycker det är kul att läsa om ditt liv och vad du upplever.
Kram

K. sa...

Snöslottet är så underbart vackert och jag säger som Hilde: inspirationen kommer och går. Likadant för mig. När jag var sjuk så var det ett plåga var dag nästan att komma på något att skriva om trots att jag så gärna ville blogga för huvudet var liksom inte med. Och när jag är övertrött från jobbet är det likadant. Vet jag bara vad jag ska skriva om så kan jag alltid få till det, men när jag inte vet det så är det hopplöst ju! Kram

K. sa...

Och förresten. Skulle ju säga det med. Jag tycker att din blogg är härlig, positiv och varierad så jag tycker att du gör bästa jobbet. Rid ut svackan bara. Kram

Anne sa...

Ja visst går det lite upp och ner med ordflödet ibland men jag tycker alltid att det är kul att titta in hos dig!
KRAM

Gamla mamman sa...

Vad söta ni är - tack tjejer! :-)
Stor kram till er!

VivanDivanGoesFashion sa...

Visst går det upp-och-ner med inspirationen ibland men jag tycker i a f att det är jättekul att vara här inne och läsa. :) Skriv om det du känner för, ibland blir det bara utfyllnad när man inte har nåt att skriva men det räcker bra. Lyser alltid igenom värme och glädje i dina inlägg och jag gillar verkligen att du skriver om det du känner för för dagen...

Och det är helt ok att ta en paus också. Jag är i a f här och väntar tills inspirationen kommer tillbaka. Och du ska se att det gör den när våren kommer med ljus och värme och grönska :)

Kram
/Vivvi