lördag 18 februari 2012

Odd Molly Spring 2012

Här kommer en första Spring-provning - den här kollektionen toppar nog listan över lyckad Molly-design! Till info och för jämförelse så är jag är 157 cm lång, normal 34 upptill (fast aningen kort i livet) och normal 36 nertill. BH-storlek 75A.

Börjar med några klänningar - och först ut är ljuvliga Ceremony strap dress! Här har det också skett något sedan provbilderna knippsades; den har kortats i livet och i kjolen, och det är väldigt positivt! Snörningen kommer nu i midjan och ger en fin silhuette och den slutar i knähöjd också på en kortis som mig. Dark powder är ljuvlig i färgen! Provar en 0:a, och den sitter perfekt. Den är alltså lite längre i modellen, men ingen tantvarning. Om nån är intresserad finns det flera färger och storlekar kvar på DeepFling.






Så en velouris - Velour ss dress. Den här blir för enkel, för rak och för mycket städrock tycker jag. Färgen - lite indigo - tycker jag inte heller är lika fin som förra årets indigo, som var lite varmare och mjukare i tonen. Provar en 1:a, och de är små i storleken - kunde inte haft mindre.




Sist ut av klänningarna är Tricolor dress i dark indigo - som är ursnygg på produktbilderna, men lova att inte skratta åt mig, jag är inte lika ursnygg... Provar en 1:a (fanns inga 0:or) och den är alldeles för lång både upptill och nertill, samtidigt som den är smal över rumpan... Här behövs långa, slanka personer. Annars underbart mjukt tyg och fina detaljer.





Över till koftorna - Canna cardigan i bomull först ut. Vårens variant är kraftigare i tyget än förra årets modell, precis samma som Lovely knit. Kort och väldigt kvinnlig i modellen. Har sett lite olika varianter, men de här tycker jag är snyggast; där hela koftan är mönstrad. Först en i Dark indigo och sen en i Golden porcelain. Provar 0:or, och de sitter som de ska, men ganska smala i ärmarna och som sagt, ganska korta. Canna cardigan finns också kvar i flera storlekar och färger på DeepFling.







Så har vi den långa varianten av Canna - Flirtini hood jacket. Här ser ni vad jag menar med att inte vara helmönstrad; den i Dark indigo har ett helblått "band" runt midjan, som inte blev så bra tycker jag. Det ser t o m påsytt ut, något det inte är; bara mönstret i stickningen som förändras. Sen ser det ut som att de har ändrat färgen sen provkollektionen - det är ljusare blå i verkligheten än på produktbilden (eller finns det kanske två?)

Men vi börjar med Multi - som är fantastisk! Man blir ju glad bara av att titta på den :-) Knasch-färger som i utgångspunkten inte låter snyggt alls, men som blir perfekt när man behöver pigga upp lite.

Fanns inga 0:or att prova, så jag provar två 1:or. OBS, här är multin mindre än den blå! Sitter bra på mig i multin, men blir tältvarning i den blå. Och så det där blå bandet då...






23 kommentarer:

Anne sa...

Tack för superbra provning! Klänningen är ju ljuvlig och nu vågar nog även jag :) Var ju rädd att den skulle vara alldeles för lång.
KRAM

Annelie sa...

Tack för fina provning! Bl.a multi koftan var superfin på dig!! Har själv köpt Tricolor dress i porselain med koftan till, den är så snygg! Finns tyvärr alldeles för mycket jag vill ha nu i vår, suuuck.
Kram

Odd me sa...

Tack för en jättebra provning! Jag är ju så sugen på Tricolor och blev superglad när jag såg att du provat den. Även om det är svårt så vill jag fråga dig vad du tror om storlek till mig. Pendlar mellan två och tre i storlek är rund om magen och har smala höfter och är 166 lång, Vad tror du? tvåa eller trea? Sitter den åt runt magen? Haha många frågor :)) Kram

Annelie sa...

Ursäkta Tigern..men svarar Odd me jag också!

Marie; jag är 1.77 o är en normal 2;a köpte just en sådan. Den är helt normal i storlek, sitter inte åt runt magen. Otroligt skön o jättefin på, tycker både jag o maken. Har du möjlighet att prova så gör det, tror en 2;a räcker till dig!

KRAM

Odd me sa...

Tack för ditt svar! Är så himla sugen på en sådan i indigo :) Kram

Unknown sa...

Åh vad jag blir sugen på den översta sidenklänningen! Jäklar så fin! Kram

Runa sa...

Fina grejer!! Första sidenklänningen är verkligen kanonfin på dig...supersnyggt! Jag har köpt tricolor dress o gillar den jättemycket, men man måste nog ha lite mer längd kanske (jag är 1.72 o tycker den är rätt bra). Jag gillar också de där multifärgade sakerna, har köpt cannan...men skulle inte tacka nej till Flirtinin också (fast det känns som att jag måste sansa mig lite.....) Kramar

Hilde sa...

Sidenklänningen är underbar. Jag var säker på tantvarning, men det är den absolut inte.
Kram

Solid sa...

Hej!

Tack för fin provning och den översta sidenklänningen är helt ljuvlig liksom gladtröjan.
Kramar från Eva

Lindi Loo sa...

Tack för provning och tack för att jag slipper köpa tricolor och inse att det behövs en helt annan längd och siluett än jag har ;)
Härliga plagg!!!
Kram!

Minoo sa...

Men åh, jag tycker att du ser fantastisk ut i Tricolor dress i dark indigo!! :) och när jag läser din text märker jag att OM är lika knasiga i storlek som vanligt. Pendlar ständigt mellan 0-1 (som du) och ibland känns det omöjligt att få det rätt, eftersom det kan skilja så mycket mellan en 0 och 0 också. Klickade nyss hem en imprimesleeveless på rean i stl o och den var lika kort som en blus nästan!! Kramar till dig och tack för provning :)

K. sa...

Tack för din provning! Jag håller verkligen med om att den här kollektionen är genomlyckad! Och vad kul att se Tricolorklänningen på. Jag väntar på den i just den färgen så jag hoppas den fungerar. Jag såg den på Mathilde idag i puderfärgen och den var riktigt söt. Kram

Gamla mamman sa...

Den blir perfekt på dig med!
Kram

Gamla mamman sa...

Å ja, det finns alldeles, alldeles för mycket! Perfekt med Tricolor klänningen till dig som är lång!

Odd me - du fick ju perfekt svar från Annelie, och jag kan bara hålla med - en tvåa blir bra!

Kram

Gamla mamman sa...

Så söta ni är - tack :-)

Gamla mamman sa...

Den är en riktig hit! Och jag tycker man kan ha den året om, med en tjock tröja till under vintern.

Kram!

Gamla mamman sa...

172 låter mer riktigt till Tricolor än 156 - säkert ursnyggt! Tänkte egentligen på cannan i multi, men tyckte det var svårt att føreställa sig hur den skulle se ut i verkligheten. Men den i porcelain blev ju inte dum den heller :-) Svårt att sansa sig när det är så mycket fint...

Kram kram

Gamla mamman sa...

Jag befarade också tantvarning, men det blev ju fint också på en kortis som mig.

Kramar

Gamla mamman sa...

TAck själv för kommentaren - och visst är det många finingar i vår
Kramar

Gamla mamman sa...

Ha ha, synd man inte har lite längre ben i alla fall :-) Eller tur kanske; man kan ju inte køpa allt.

Kramar

Gamla mamman sa...

Tack, tack - kanske borde testa en 0:a i tricoloren innan jag så bryskt avfärdar den :-) Dumt det där med storlekarna; hade ju varit så mycket enklare om allt passade i 0.

Kram!

Gamla mamman sa...

Den kommer funka till dig! Den är jättesöt, bara jag som är lite för kort :-( Men så glad jag blev över vårplaggen som jag sett hittills - verkligen lyckade!

Kramar

Anonym sa...

Har köpt Tricolor dark indigo i 0 och är bara 153 men jag tycker det funkar finemang!! Superfin!