söndag 19 februari 2012

Pinsamt

Svenska folket; skämtar ni med mig? Eller har ni blivit komplett galna?? Är det bara jag, eller finns det fler som tycker det är P*I*N*S*A*M*T att Herr Ranelid gick vidare till final? Ok om han hade varit textförfattare - mannen kan säkert skriva fin poesi, och texten var säkert inte sämre än något annat - men vad sjutton; är det det här vi vill skicka ut i en europeisk meloditävling?!? En orange författare med icke-existerande sångröst och våldsamt ego som står och babblar hysteriskt på scenen, samtidigt som han - iförd tidernas urringning - knäpper orytimiskt med fingrarna och verkar hög som ett hus...

Fast det klart, med den media- och blogg-hypen det varit kring hans deltagelse, blir man kanske påverkad att tycka att det här ju var lite nytt och spännande och bra. Eller spännande i alla fall. Eller nytt. Och har vi nu redan skickat Sean Banan och Thorsten Flinck till andra chansen, kan det liksom inte bli så mycket värre.

Bild från SVT.se

18 kommentarer:

Anne sa...

Hahaha word!
Kram

Unknown sa...

Ja jag håller verkligen med. Pinsamt är milt uttryckt.
Kram

Titti08 sa...

Kunde inte sagt det bättre själv.....känns som Melodifestivalen är på väg mot sin undergång här i Sverige....
Kram Titti

mamma sa...

Vi svenskar verkar vara lättlurade, vi uppmanades i flera radioprogram att rösta på Ranelid!!!! Ja där ser man vilken oerhörd makt media har och det gäller också i allra högsta grad politiskt. Helt sjukt!

Solid sa...

Hej!
Pinsamt var ordet men värst var ändå hur han så totalt ignorerade sångerskan när de vann, han rantade omkring som en adrenalinstinn ja jag vet inte vad.
Kramar från Eva

Gamla mamman sa...

Blev nog lite överivrig och väl irriterad ;-)
Kram

Gamla mamman sa...

Man förlöjligar sig själv på nåt sätt. Undrar hur de tänker som sitter och väljer ut bidragen.

Kram på er!

Gamla mamman sa...

Idiotiskt att oberoende media ska få göra så - och så kan man ju i och för sig tycka att vi får skylla oss själva när vi går på det. Kritiskt tänkande verkar i alla fall inte ligga främst i våra medvetanden...

Gamla mamman sa...

Oj, det missade jag, men kan tänka mig det ja - han verkar ha ett oerhört behov för att bli sedd och erkänd, stackarn. Måste in och kika på slutet av tävlingen :-)

Kram tillbaka!

mamma sa...

Glömde bara att säga puss o kram sötnosen!

Gamla mamman sa...

Puss och kram! :-)

Anonym sa...

Tack. Har inte kunnat sagt det bättre själv. SUCK för Melodifestivalen.

K. sa...

Hahahaha... Underbara du! Kan inte hålla med dig mer och jag tycker också att det hela är gräsligt pinsamt. Ranelid är författare och i viss mån en duktig sådan, men jag tål varken hans böcker eller hans ångestladdade försök att hålla fast vid sin mediakåta personlighet. För mig ska en författare inte synas i den månan och Ranelid har gjort det totalt omöjligt för mig att ens försöka läsa honom. Gräslig ärligt talat! Kram

Hilde sa...

Just på lördag var det "deilig å väre norsk i Sverige". Att försvara eländet med att han "visade så mycket glädje" förstår jag mig inte på. Hela nummeret var som du skriver PINSAMT.
Kram

Gamla mamman sa...

Ja, dubbel-SUCK! Det kunde ju varit en bra tillställning, och möjlighet för nya talanger och gamla travare att visa upp sig. Men nejdå, vi satsar på RANELID som artist i stället. Lysande idé! ;-)

Gamla mamman sa...

Jag håller helt med - nu ska jag i alla fall INTE läsa något av honom. Klarar inte alls av folk med så enormt stort behov av att synas.

Kram!

Gamla mamman sa...

Ha ha, kan tänka mig det ja! Kommer kalla mig norsk om nån frågar var jag kommer ifrån i melodifestivalsammanhang... Glädje?! Pha, han struttar ju omkring som värsta tuppen; tror han äger världen och guds gåva till människorna! Självgodhet skulle jag vilja kalla det!

Kram

Unknown sa...

Jag skämdes för honom faktist. För han gör det nog inte själv. Om man åtminstone kunde skymta några millimeter självironi eller humor i det hela skulle det vara en annan femma. Och själva låten stinker ju med! Kram