måndag 5 mars 2012

Det blev vår inne också

Solen fortsätter att skina och snön är nästan helt borta! Snart kommer min eviga längtan efter en liten trädgård, eller i alla fall altan, att göra sig gällande. Det betyder vidare att jag börjar leta efter sommarstugor i Bohuslän och nya boenden i Oslo. Efter ca 5 annonser tröttnar sambon, jag bli lätt irriterad över priserna och så börjar det krypa lite under skinnet på de ljusa vårkvällarna. För att sambon och alla vänner ska slippa konstant gnatande om att gå promenader eller grilla i nån park har jag en ny strategi i år - fyll upp hemmet med vår, så går det lättare!

De här fina fynden hittade jag på Åhléns när jag skulle använda min 20 %-rabatt-kupong; bänken Ros, några våriga påslakan, och ytterligare några matchande örngott, en kudde (stackars, stackars sambon, men han får jämföra skadan av en extra kudde med mitt vår-tjat), en fågelbur och ett dofljus.

Jodå, jag är fullkomligt övertygad om att det här hjälper! :-)




7 kommentarer:

K. sa...

Det där låter som en bra strategi. Jag sitter mest och småsuper på balkongen när det våras så jag tror inte att sambon ser sådana investeringar som nödvändiga. Kram

Anne sa...

Å sådär blir jag också varje vår - längtar efter att köra fingrarna i jorden och att ha en egen plätt.
Kram

Hilde sa...

Men tjejer, ni kan komma till mig allihopa:) Grilla, gräva och en sväng inom jacuzzin med lite bubbel. Trädgården är så stor att vi borde få plats med minst 20 tjejer:)
Kram

Unknown sa...

Jag kommer Hilde! Men jag bubblar och grillar bara;)
Kram

Unknown sa...

Visst är det skönt med trädgård! Vi satt i helgen och pratade om hur skönt det är när man kan käka frukost ute på altanen och sånt. Längtar! Kram

Hilde sa...

Ja, det är skönt med trädgård, men mycket jobb med så kom ni:)
Kram

Gamla mamman sa...

DÅ KOMMER VI HILDE!! Det hade ju varit perfekt med molly-träff i Hildes jacuzzi, och vi kan ju småsupa där ocksåå :-D