lördag 24 mars 2012

Vår i London

Hej vänner! Från det ena till det andra - upp i ottan och aktiviteter hela dagen. En stycke sliten tiger tar nu en liten liten paus innan middagen. Men ååå vilken dag det har varit! Om det är vår i Oslo och Stockholm så är det sommar i London!

Landade på Gatwick efter att ha sprungit till ArlandaExpressen (bara för att inse att jag hade tagit fel på 5 minuter - åt "rätt" håll alltså - och sedan fick sitta och vänta i överfylld avgångshall nästan en timma) och sen varit så gott som medvetslös under stora delar av flygresan. Jättevarmt redan kl 9 och det blev inte det minsta svalare av att behöva springa tillbaka till planet från bagagebandet, när jag insåg att jag hade glömt kvar Odd Molly-scarfsen på flyget... Tack och lov var en flygvärdinna kvar i planet och hade tagit hand om min schal!

Så mötte jag sambon vid utgången och vi tog tåget till stan. Där gick folk i flip-flops och kort-kort (men det har nog mer med dåligt omdöme och smak att göra, än de faktiska temperaturerna. Även om jag förbannade mina höga skinnstövlar ett par gånger och gick utan både jacka och kofta). Resten av familjen dök upp lite senare, vi tog en gemensam utelunch och sen har sambon och jag spenderat dagen som barnvakter, medan svåger och svägerska har shoppat loss. Vi tog med oss trollen till Hyde park och barfota åt vi glass i gröngräset - härligt härligt :-)

Ha en fin kväll finingar!









9 kommentarer:

Life´s Silverlining and I sa...

Men så underbart! svårt att förstå att det redan är sommarvärme . Så mysigt ni hade det på OM träffen! kram

Solid sa...

Hej!

Det där ser inte lite underbart ut. Hyde Park, söta barn och barfota, inte dumt alls.
Kramar från Eva

Improve my days sa...

Hi!
I'm glad to had met you yesterday in Stockholm :)
Have a great time in London with your family.
Summer weather is great to wear your new blue Mollies ;)
Hugs

Unknown sa...

Underbart! Njut för sjutton:) Kram

Sofia sa...

Herre jösses vad härligt det ser ut! Å Tack för igår det var väldigt kul att träffas! Kram

Septemberflikka sa...

Åh vad härligt grönt det är! Det ser superskönt ut. Ha en fortsatt mysig helg!

kram

Lillis goes Odd sa...

Så härligt! Tipsa gärna om sevärdheter i London, vi planerar en tripp dit i sommar.
Ha det gott!
Kram

Fröken Abbe sa...

Åh, jag blir aaaaviiis! Så härligt! Du, jag hoppas vi ses till påsk!
Kram

Gamla mamman sa...

Tack för kommentarerna söta tjejer! Jag är på språng igen så hinner inte riktigt med att svara, men skärpning från imorgon :-)

Improve my days - It was sooooo nice to meet you, I am very glad to have a Molly-sister in Portugal :-)

Lillis - Ska försöka få ihop lite tips!

Frk Abbe - det hoppas jag med, det måste vi se till att ordna!

Kramar till er alla