torsdag 19 april 2012

Bublé bubblar!

Det var fullsatt i Spektrum men själv hade jag absolut inga förväntningar. Michael Bublé för mig är i stort sett det jag har sett på Skavlan och hört från förra årets julplatta. Men vilken charmör som mötte oss! Har flirtar - också med den manliga delen av publiken - spexar, showar och ler. Och mellan storjazz-nummer och schlagerhitar berättar han vitsar, tar upp en norsk flickkör i folkdräkt, går ut i publikhavet och glider omkring på scenen.

Nånstans mitt i allt detta försvinner faktiskt hans fina röst lite grann. Den når inte helt ut och ibland blir sången platt. Men det gör faktiskt ingenting! Han sa själv att han ville ha fest (ville man på konsert var det bättre att köpa DVDn och sitta hemma i soffan); och fest fick han! Med uppmaningar om att komma fram till scenen, dansa i gångarna och sjunga högt klarade han att skapa riktig feststämning, och jag är säker på att hans flirt gick hem och att hans bubblande energi smittade av sig - både bland kvinnor och män. Även om de kvinnliga ropen nog hördes aningen tydligare från en trollbunden publik.

Bild från VG.no




2 kommentarer:

Lingonberrie sa...

Vilken show!

kramar

Gamla mamman sa...

Ja, det var en härlig stämning :-)
Kram!