söndag 1 april 2012

GLAD PÅSK!

Påskveckan inledd - med ett skämt kanske? - och tusentals påskpyntbilder! Jag tror kanske jag har gått lite till överdrift igen, men vad sjutton, det är ju påsk, vår och tigern är klar för en explosion av färger. Alltid snyggt med vitt i olika nyanser, men jag märker att jag behöver lite färg för att ha humöret och trivseln på topp.

Så här ser det ut på och runt köksbordet. Ägg i olika former och storlekar på ljusfatet, påskliljor på bordet och lökar i fönstret. Inspirationen för hela köksinredningen är de söta påskhararna i grönt och lila


Resten av köket i samma färger med tuffa hönorna från Serhold collection / Village, påskris i form av vide, äggkrans och lite mer ägg.

Vardagsrummet i vitt och rosalila. De luddiga kycklingarna, äggljusstakarna och haren har följt med i en evighet, kommer inte alls ihåg var de kommer ifrån. Måste fixa lite rosalila och vita påskägg till träharens korg!

Resten av lägenheten har också fått lite pynt!

16 kommentarer:

The Queen of fucking Everything sa...

Påsk kan aldrig bli för mycket- det är min favorithelg av dem alla och jag tycker den allt som oftast kommer i skymundan. Ditt pynt är toppen!!

Nena sa...

Haha, underbart! Jag är urusel på påskpynt, men idag har jag iallafall lyckats gräva fram lite ur gömmorna! Tycker liksom påsken går över så fort att det knappt är nån idé!
Kram

Mollymera sa...

Jag har pyntat lite, det mesta ligger kvar i påsklådan ;-)
Kramar

Lingonberrie sa...

Så fint du har gjort! Kan du inte komma hit?
:-D

Kramar!

Solid sa...

Hej!

Vad glad och inspirerad jag blir över ditt påskpynt. Själv jobbar jag fullständigt hela tiden och hinner knappt kika in på bloggarna just nu. Roligt men trist.
Kram från Eva

K. sa...

Haha... Du är den bästa firare jag vet och du måste lära mig hur man får upp den där gnisten. Hoppas du vet hur underbar du är! Kram

Hilde sa...

Åh, mina barn vill flytta till dig säger de när de ser korten. Tar du dem över påsk? :) Här funkar det inte med fjädrar alls, då både Sigge och Sessan dödar allt. Förmodligen tror de det är fåglar.
Kram

Odd me sa...

Du är för härlig med ditt pyntande! Jättefint påskpynt du har :) Här pyntas ingenting längre för utom små påskliljor på balkongen. KRam

Gamla mamman sa...

Precis, varför inte fira påsk också. Allt som kan firas bör firas :-)
Kram!

Gamla mamman sa...

Jo, den försvinner ju lika fort som den kom, men när påskpyntlådan nu står på vinden kan jag inte annat än masa mig upp och hämta fram. Om än bara för några dagar. Crazy woman ;-)
Kramar!

Gamla mamman sa...

T o m jag har kvar lite i lådan - gissa hur står den är!
Kram!

Gamla mamman sa...

Påskkonsulent kanske kunde vara något? Jag kommer ilandes när det passar :-)
Kram!

Gamla mamman sa...

Förstår du har fullt upp just nu! Du får kika in här och titta på påskpyntet istället :-) Ha en bra påskvecka! Och hoppas du hinner med att mysa lite med familj och vänner också.

Kram kram

Gamla mamman sa...

Vad söt du är :-) Som sagt, påskkonsulent kanske kunde vara något - fast jag tror pyntintresset är ärvt. Har vuxit upp med jul och påskpynt i massor. Och förändring fryder märker jag!

Kramar!

Gamla mamman sa...

Ha ha, både barn och katter är välkomna, sätt dem på tåget imorgon vet ja ;-)
Kram!

Gamla mamman sa...

Tack tack! Ibland blir jag trött på mig själv, men samtidigt vill jag så gärna pynta till högtiderna :-) Påskliljor är inte fy skam - det är dem som verkligen gör det påskigt!

Kramar