tisdag 24 april 2012

Vilken vårkväll

Tjoho - årets första riktiga vårkväll dök plötsligt upp idag! Det var 11 grader när jag gick från kören och nu är det ju grönt! Det hela firades med årets första kjærlighetsstipromenad i skymning. Visserligen var jag alldeles ensam, men den där vårkänslan blev inte mindre av det. Lite vemod blandat med rosa himmel, ljummen luft och en nypa kärlek till livet. Allt inramat av sköra blad i grönaste limegrönt.

Tyvärr glömde jag kameran hemma, men ni får se ett par bilder från förra våren. Så grönt är det inte än, men det dröjer inte länge nu.




9 kommentarer:

K. sa...

Jaså. Det är till att våra sig nu. Här har också varit ljummet i luften idag, men med en nypa kyla som man tyvärr känner av alltför väl. Låter som en fin promenad. Skönt att gå ensam ibland. Jag tycker alltid att det rensar så många tankar. Och så brukar mina hundrundor vara. Eller borde vara om jag nu inte blivit jagad av andra hundägare hela tiden... Kram

Solid sa...

Hej!
Kvällen har varit riktigt vårskön så det blev en långpromenad med en Otto som inte ville gå in.
Kramar från Eva

Lingonberrie sa...

Visst är det härligt med vår och så fint du har gjort härinne? Underbart.
kramar

Solid sa...

Hej!
Kom plötsligt på att jag är i Oslo sista måndagen i maj.
Kram igen från Eva

Anne sa...

Så fina miljöer - får lust att promenara där nu på en gång!
Kram fina

Gamla mamman sa...

Ha ha, hundar är för socialt helt enkelt! Tycker bäst om att gå två, men gärna under tystnad. Fast just den här gången var det skönt att gå själv.

Kramar

Gamla mamman sa...

Tack söta!
Kram

Gamla mamman sa...

Oj är du, vad roligt! Är det annandag pingst du menar? Hoppas i så fall att du har tid med en liten date, jag är i stan!
Kramar

Gamla mamman sa...

Å ja, kom hit och promenera med mig! :-)
Kramar