lördag 5 maj 2012

En paus

Möjligen en onödig upplysning, men som ni har förstått har jag en paus. Men med betydligt större innebörd än bloggpaus.

För några dagar sedan bestämde sambon och jag oss för att ta en paus från varandra. En paus för att tänka, känna efter, försöka förstå vad vi önskar få ut av livet och framtiden. På kort tid ska vi fatta ett beslut om det ska bli vi vidare eller inte. Jag hoppas fortfarande vi ska hitta en sorts lösning tillsammans, men möjligheterna känns små och jag försöker inställa mig på att detta inte bara är en paus.

Jag är ledsen, kanske så ledsen som jag aldrig varit tidigare. Gladmusiken fungerar inte, att jobba känns som en tung börda där tårarna måste pressas tillbaka och tankarna är i uppror, jag vaknar med ett hål i själen och ett tryck över hjärtat. Men jag får ätit och sovit, och jag har en fantastisk familj som alltid finns jämte mig, även om de fysiskt befinner sig längre bort. Och i närheten finns de finaste av vänner. De tröstar och tar hand om mig, får mig att landa på fötterna.

Blogginspiration finns inte alls, och dessutom känns de små vardagsliga tingen som bringar lycka plötsligt så oändligt triviella och trista. Men en klok väninna gav mig tipset att göra något som jag tror gör mig glad varje dag - och det har jag tagit fasta på. Igår handlade det om sko-shopping till specialpris - skor kan man aldrig få för många av - och en räkafton med Soffipropp och Bull. Det är trots allt de små sakerna i vardagen som kommer att ta mig igenom det här.



Jag tar dagen som den kommer och kanske hörs vi snart igen. Det blir nog inga glättiga inlägg, men bloggen är också en fin ventil för att få utlopp för frustration och för att få uttryckt och sorterat tankar och känslor. Jag tittar in hos er andra i blogglandia emellanåt och om jag känner för det lägger jag igen ett spår. Kramar från en ledsen tiger.

36 kommentarer:

Unknown sa...

Usch vad tråkigt......Klart att du ska tänka på dig själv nu och vad som är bäst för dig. Bloggerierna är inte det viktigaste, vi finns här i periferin och väntar.....
Lider med dig och tänker på dig.....
Stora kramar från Bergslagen<3

Nena sa...

Jobbig tid med så stora och viktiga beslut! Inte konstigt då om inspirationen saknas! Tänker på dig och hoppas allt blir bra i slutändan!
Kram

Titti08 sa...

Livet är jobbigt....allt blir inte som man tänkt sig.....många vägar ska vi färdas på.....hoppas allt ordnar sig till det bästa vad beslutet än är.
I alla fall var skorna ljuvliga, speciellt de rosa. tror inte vi har kvar Bianco här i stan?....men ska till Sthlm snart!
Styrkekramar från Titti som färdats på livets stig i många kringelikrokar!!

Life´s Silverlining and I sa...

Men oj så jobbigt! jag förstår precis hur du känner och bloggen ska vara något man gör när man har lust. Den kommer kanske tillbaka eller så hittar du annat. klart jag kommer att sakna dig! kloka ord från din vän att göra något roligt varje dag det är de små sakerna i livet som gör livet stort det är jag övertygad om. Skriv när du känner och för vad du känner fina du! Stor kram Nilla

Solid sa...

Hej!
Fy, vilka arbetsamma beslut att bestämma och bestämmer man egentligen vad som är rätt eller fel?
Bloggen och vi väntar på dig när du vill och orkar.
Inget dumt tips du fick av din väninna för även om man är ledsen långt in i själen så är det gott att för en stund göra någonting som är bra för sig själv.
Kramar från Eva

Marika sa...

Åh vad tungt och ledsamt. Vet hur jobbigt det är att gå igenom sådana problem, men det går och tiden läker alla sår. Hoppas ni kan hitta tillbaka till varandra om inte att det ändå löser sig på ett bra sätt. Ta du en bloggpaus, det gör jag mest hela tiden när man har mycket annat som går före. Sen kanske man inte prioriterar att blogga när man behöver få vara ledsen och sortera tankarna.
Hur som helst sänder jag dig en stor styrkekram från Marika

Lingonberrie sa...

Söta Tiger,
Vad jobbigt för dig att ha det så...men du ska se att det blir bra. Ta det lugnt och pausa, andas och så får du se vad livet bjuder på härnäst. Önskar jag kunde komma över och bjuda dig på en gofika på stan och sitta och prata en stund med dig. Det hade varit så fint.
Ha en fin dag idag så gott det går och många kramar och hälsningar,
L

Christine sa...

Men åh, vad tråkigt och vad livet tar jobbiga vändningar ibland! Tänker på dig, kan verkligen förstå hur du känner dig! Hoppas allt löser sig till det bästa till slut - hur det än blir så hoppas jag att du kan landa i det nya så småningom, se ljuset i tunneln. Vi finns här när du vill och orkar! Kramar

Sofie sa...

Jag vet vad du känner och hur jobbigt det är! Kramar!

Anne sa...

Hej söta! Så ledsamt och det är klart att du ska ta den tid du behöver. Det är också ok att blogga lite ledset om du behöver det - vi som följer dig gör ju det för att vi tycker om dig. Din väninna har så rätt i det där med en rolig sak om dagen. Om du bara orkar hitta en sån sak hjälper det. Jag har praktiserat det - även om jag inte lyckats varje dag - sedan jag blev sjuk och oftast funkar det.
Allt gott till dig fina och stor KRAM

K. sa...

Men usch, vad jobbigt och vad hemskt och vad omvälvande. Jag blir så ledsen för din skull när jag läser det och förstår så klart att du behöver tid ifrån och att det är svårt att skriva glättiga inlägg. Ta den tid du behöver eller skriv så ledset du vill. Det kan hjälpa. Jag finns alltid här.

Det är konstigt för det känns lite som om vi känner varandra trots att vi aldrig har träffats och en dag måste vi göra slag i saken. Du är underbart varm och glad, som en frisk fläkt i full fart med stort djup. Du klarar det här. Tänker på dig. Kram

Annette sa...

Åhh, det er jeg ked af at høre. Jeg ved hvordan du har det. Men du lyder til at være stærk og jeg tror du har ret i at det gælder om at finde de små ting (uanset hvad) der kan gøre én glad i hverdagen.

Stor kram
Annette

Odd me sa...

Åhh fina du.. Jag känner verkligen med dig. Skönt att du har nära och kära omkring dig som stöttar. Och låt det ta den tid det tar och blogga (om du bloggar) om det som känns viktigt för dig. Behöver du bli uppiggad i Göteborg är det bara att plinga även om jag inte är så rolig :) Styrkekramar i massor!!

Nadia sa...

Finaste Tigern, där du befinner dig har jag befunnit mig det senaste. Vet fortfarande inte var det slutar men försöker hålla fast vd tanken och känslan att det finns en mening med allt och att det slutar väl.
Det är därför mitt bloggande också avtagit och jag inte haft inspiration till mode och shopping.
Låter som en bra sak att hitta något som du gillar/blir glad av varje dag!Och att precis som du skriver känna tacksamhet för familj och vänner och allt det som betyder något.
Många kramar!!

Sofia sa...

Kram på dig Tigern
Jag tror att ditt tips är bra det är lätt att låta bli att göra det som man vet borde skänka lycka bara för att lyckan känns mindre när den konkurerar med den stora sorgen, men den possitiva kicken behövs även fast den blir överskuggad. Kram

Linn sa...

Styrka!!!
Kram

Hilde sa...

Men fina Tigern, vad jag blir ledsen för din skuld. De andra tjejerna har redan skrivit så mycket vettigt. Ord blir lite fjuttiga i sammanhanget, men du ska veta att jag tänker på dig.
Kram i massor!

Me and my life sa...

Vad ska man säga? De andra har sagt det så bra.

Tänker på dig och hoppas att allt ordnar sig som det ska, på det ena eller det andra sättet.

Stor kram!

Anonym sa...

Håper alt ordner seg til det beste for deg.
Klem fra Stavanger.

Fröken Abbe sa...

Hade jag varit nära hade jag gett dig en stor kram!!! Det är bra att du får äta och sova i alla fall. Önskar att jag hade kunnat lätta din börda, men i sådana här situationer vet vi ju att man måste ta sig igenom det själv trots allt stöd.
KRAMAR

VivanDivanGoesFashion sa...

Åååå gumman! Jag skickar över alla kramar jag har. Vi finns alltid kvar så oroa dig inte för det och spy så mycket galla du vill i bloggen. Bästa stället att få skriva av sig när det är tungt. Jag hoppas att allt ordnar sig för dig fort fort finaste tigern

Tänker på dig ♥

Kram
/Vivvi

Improve my days sa...

Hi!
I hope you overcome this bad time and find your best way to be happy.
You are beautiful and you have a lovely family :)
Hugs

Anonym sa...

Hei Tiger'n
Det var trist å høre! Håper det ordner seg på best mulig måte. Vær sterk! Lykkeønskninger fra Nina, rett vest for Oslo

Unknown sa...

Hoppas att du snart känner dig glad igen och att ni hittar tillbaka till varandra.
Vet hur det är att vara riktigt deprimerad.
Det viktiga är att inte stänga in sig utan ändå försöka träffa folk och komma ut och göra saker även om man drar sig för det.
Många kramar!

Helen sa...

Tråkigt att det är så. Det mesta löser sig till det bästa även om det inte känns så i dagsläget.
Kram

Shopaholic sa...

SKICKAR MASSOR AV STYRKEKRAMAR TILL DIG FINASTE TIGER!!!
Tänker på dig finaste du!
KRAM!!

Septemberflikka sa...

Åh vad tråkigt att höra! Jag hoppas att ni hittar tillbaka till varandra och om det nu inte blir så, att du kan hitta tillbaka till dig själv och så småningom får börja må bra igen. Vägen i livet är krokig och jobbig men ibland rätar den ut sig. Hoppas. Skickar en stor kram.

P

Odd me sa...

Hej igen! Ville bara kika in och säga hej och ge dig en bamsekram <3

Anonym sa...

Många styrkekramar till dig!
elisabeth

Mollymera sa...

Åhnej, vad ledsen jag blir för din skull.
Skickar största kramen till dig!

/T sa...

Klem til deg, kjære Paulina!!!

HOUSE of ADELA sa...

Känner med dig vännen och hoppas allt ordnar sig till det bästa!
Jag tror som du att saker sker av en anledning och vi ska igenom både roliga och jobbiga saker i livet... Är själv inne i en tung period med många tankar och funderingar kring mycket i livet och förändringar är på G. En dag i taget och tillåta sig att vara ledsen och inte trycka undan de känslorna...så småningom kommer glädjen tillbaka♥

Många kramar
Adela

Minoo sa...

Såg precis detta... gu så tråkigt. Hoppas det ordnar sig till det bästa. Tänker på dig. Kramar

Tindy sa...

Läste precis detta, .... En riktigt stor kram från mig, allt ät inte så enkelt i livet..inte enkelt alls...men att skicka dig kramar, det är så himla enkelt, för det är du värd! KRAM!

Pia H sa...

Känner med dig hoppas det ordnar sig till det bästa för dig! det bästa är att ta en dag i taget så gott det går och försöka att glädjas åt det lilla i vardagen! jag vet, inte alltid så lätt,det är en tuff period i livet, tänker på dig och var rädd om dig!......( vill tacka dig för hjälpen med efter lysningen om odd molly klänningen hittade en och den var helt perfekt )

Många Kramar Pia H (i Göteborg)

♥ Bina ♥ sa...

<3 varm kram och tankar till dig!