onsdag 23 maj 2012

Hjälp från oväntat håll

Hej där ute! Det höll på att gå mig hus förbi. Den vackraste tiden på året blev på gränsen till bortglömd, dimlagd, förtryckt, av starka känslor och stor sorg. Jag missade nästan fåglarna som kvittrar, knopparna som brister och de första ljusa kvällarna. Men så dök det upp lite hjälp - eller tröst hellre - från oväntade håll och den ljusnande framtid och vänliga grönskan känns också lite som mina.

Det finns mycket mellan himmel och jord som man inte känner till, men genom att själv vara öppen, öppnar sig dörrar och fönster, eller i alla fall ventiler, här och var. Det finns människor i min närhet som går igenom samma sak, och det har givit mig ny styrka. Känslan av att sitta i samma båt, av att inte vara ensam, av att det finns de som förstår mig alltför väl hjälper faktiskt. Det skapas en slags gemenskap; när ett "vi" har gått i kras, dyker ett annat "vi" upp.

Och hade jag varit religiös skulle jag nästan tro att en högre makt har ett finger med i spelet. När solen skiner och termometern visar en bra bit över 20 grader, blir tillvaron automatiskt lite ljusare.


7 kommentarer:

♥ Bina ♥ sa...

Jag blir glad när jag läser om ljuset!

<3 STOR KRAM

Life´s Silverlining and I sa...

Vad skönt för dig, det blir nog ljusare och ljusare ska du se! Kram Nilla

VivanDivanGoesFashion sa...

Mycket skönt att höra. Blir ju lite orolig för dig men du ska se att ljuset är på väg tillbaka och du också

Kramar ♥
/Vivvi

Titti08 sa...

Skönt med tröst i "eländet", det behövs....Kram Titti

Lingonberrie sa...

Skönt. Det finns alltid tydligen oanade saker som är bra runt hörnet. Gör mig glad att höra.
kram!!

Hilde sa...

Vad glad jag blir för din skuld.
kram

Septemberflikka sa...

Vad skönt med tröst från någon som förstår. Någonstans finns solen, ibland är det bara lite för många moln framför

Kram