fredag 18 maj 2012

Tiger i rødt, hvitt og blått

Livet består av toppar och dalar, nu mest djupa dalar. Men så ser man saker och ting aningen annorlunda, ur ett lite vinklat perspektiv, genom lite andra ögon. Igår var det Norges dag, med flaggor som vajade i vinden, orkestrar som spelade, barn (och tigrar) som åt glass, Guldlock som ordnat fantastisk frukost, Piff som hade öppet hus, Bull som fixade och ordnade för min skull, Turbo som gav de rätta orden och söta E som stod vid min sida hela dagen. Jag som tvivlade på att jag ens skulle orka mig ut ur lägenheten klädde mig i rødt, hvitt og blått. Och trots att man känner sig som en trasdocka innuti, ler ändå världen utanför, tycker klänningen är söt och värmer upp frusna själar.

Premiär för sommarens sötaste klänning - den vita spetsklänningen från by Ti Mo. Dagen till ära pyntad med norsk sløyfe i midjan och de blåröda platåskorna. Jag känner inte igen mig själv, men det skadar inte att göra ett tappert försök! Imorgon blir det nytt försök - Piff går till altaret med mig som tärna. För första gången på ganska länge känner jag lite förväntan!

Och så vill jag än en gång sända all min tacksamhet ut till er, i blogglandia och utanför, som har skrivit, ringt, smsat, kramat, tröstat, ställt upp. Och som tänker på mig och finns där för mig. NI ÄR ALLA FANTASTISKA!











14 kommentarer:

Titti08 sa...

Så FINT!!!
Kram Titti

Improve my days sa...

So nice to see that you're feeling better :)
Hugs

VivanDivanGoesFashion sa...

Du är sååå fin! Klänningen är fantastisk och på dig blir den ännu mer fantastisk.

Usch, jag förstår att det mesta är down just nu och jag önskar jag kunde göra mer för dig än bara skriva här att jag tänker på dig och skickar över en miljard cyber-kramar. Jag har alltid försökt levt efter mottot: "En som aldrig har varit nere på botten, kan aldrig njuta när livet är på toppen..." Jag tror de tär sant och nån gång, även om det känns svårt när man är där nere på botten kommer man ju att nå toppen igen och man får försöka tänka på det. Det gör jag just nu...

Kramar i massor fina
/Vivvi

Odd me sa...

Vad fin du är! Och vad härligt att höra att du har så fina vänner som tar hand om dig. Ha det så gott du kan ha det och lycka till på bröllopet även om jag förstår att det är tufft det med! Kramar

K. sa...

Åhh, det är den vackra sommarklänningen som gör dig så fin. Det måste vara ett rent elände för dig just nu och vad fint med alla vänner som ställer upp och stöttar, finns där runt omkring. Du kommer gå ur det här starkare även om det inte känns som det just nu. Alla de där minnena du strött ut på vägen bakom dig leder alltid till den sammansatta person du är och det förflutna kommer att bli en del av dig som du alltid minns trots att vägen leder framåt. Ja, du vet vad jag menar. Förstår att det bara gör ont just nu och tänker på dig! Kram

Hilde sa...

Vilken tur du har så många fina vänner som tar hand om dig. Jag har heller inte så mycket tröst att ge, livet känns allmänt konstigt just nu. Hoppas bröllopet blir fint och att du kommer dig genom det med ett lite smil på läpparna.
Kram på dig!

Unknown sa...

Vad fin du är:) Skönt att ha ett bra socialt nätverk omkring sig när sånt händer........Kram!

Anne sa...

Klart att tigrar ska ha glass - hur mycket de vill :) Skönt att veta att du har fina människor som bryr sig om dig!
KRAM

Life´s Silverlining and I sa...

Gud vad fin du är i denna bedårande klänning! Så härligt att du är "tillbaka" och bloggar om mode, det känns bra!!! Kraaaam till dig!

Fiona sa...

Hej fina!
Hoppas att du fick en riktigt bra bröllopsdag med dina vänner och att det inte kändes för tungt. Du är jättefin i klänningen, så vacker!
Kram

Lillis goes Odd sa...

Så sin klänningen är.
Hoppas att du hade en fin dag i går och att bröllopet var vackert :-)
Kram

Tarleena sa...

Skickar massor av finsk "sisu" med kramar till dig! Du är så fin i klänningen, kan jag fråga vart har du hittat denna Ti Mos spetsklänning i vitt? Har sökt, men inte lyckats hitta en...

Gamla mamman sa...

Tack :-) Klänningen finns i alla fall fortfarande på by Ti Mo concept store här i Oslo i medium och uppåt tror jag. Ring och fråga! Annars køpte jag min på Steen & strøm, kan hända den finns kvar där också.

Kram

Tarleena sa...

Tusen tack! Jag har mailat concept store, får se om jag lyckas få köpa en.