torsdag 28 juni 2012

Hjälp mig välja golv

Som ni har förstått har jag blivit förälskad i de sk Marockanska flisene eller gammaldags klinkers. Och eftersom nya ordspråket lyder Gör idag det du inte har råd med imorgon har jag bestämt mig för att lägga nytt golv i hallen. Men så är den svåra frågan vilken variant man ska välja. Vad tycker ni? Hallen är långsmal med vita väggar och högt i tak, och tanken är att jag ska försöka återskapa lite av stilen från när huset är byggt; 1897. Färgerna är lite svåra att se på bild, men lilla norska, franska och holländska är ganska vita i botten med lite blågröngrått mönster. Stora norska är grå och Sophie går i beigegrå toner.

Liten norsk stjärna


Stor norsk stjärna


Fransk


Holländsk


Sophie

16 kommentarer:

Tina sa...

Jag röstar på det första golvet. :) Liten stjärna...

Kram

Titti08 sa...

Jag tycker också spontant liten norsk stjärna.....vilka vackra golv...
Kram Titti

Nena sa...

Liten stjärna absolut!!! Alla golven var vackra men i en långsmal hall tror jag definitivt att den gör sig bäst!
Kram

Anonym sa...

Hola, stemmer også på den første. Spennende :-) klem fra Bella

Hilde sa...

Liten norsk stjärna! Den är lite renare än de andra, inte för mycket krifskrafs liksom. Lycka till med valet!
Kram

Life´s Silverlining and I sa...

Nu har du fått mig intresserad också! Hihi . Holländsk el norsk finast! Kram Nilla

Solid sa...

Hej!
Liten norsk stjärna och vilka supervackra golv. För övrigt har jag tagit till mig ditt valspråk ordentligt. Holländsk påminner om en 1800-tals tapet jag såg i ett kulturhus i Vadsö.
Kramar från Eva

Runa sa...

Ursnyggt! Håller med övriga här...den första. Kram

Annette sa...

De er fine allesammen.
Men jeg ville vælge det første :)

Kram

Unknown sa...

Hej där! =)

Måste så klart ge mig in i inredningsdiskussionen. Det är många som är vackra men svårt att säga vilken som passar din hall då man inte vet hur den ser ut och vilka färger i övrigt du har.

Något att tänka på är att det finns varma och kalla färger och den första (som jag också tycker är kanonsnygg) är just en kall färg. Den andra innehåller ju lite åt gröna hållet och känns då lite varmare. Har du bara vitt i din hall så kan det kännas skönare med lite varmare golv.

Själv gillar jag de varmare färgerna i det sista golvet men allt är ju beroende på hur det ser ut i din hall och om det är stort osv.

Har läst lite då och då och såg att du är ensam om lägenheten nu. Jobbigt men säger en gammal klycha från min morsa, efter natt kommer dag och du hittar snart drömprinsen igen. =)

Fredrik ska till Oslo på måndag för att hjälpa norska försvaret med något men jag har ingen möjlighet att följa med, men jag kommer...var så lugn.

Du är så söt och fin på alla bilderna jämt.

Kram på dig och ha en skön sommar från en mycket dålig bloggare! ;-)

Fröken Abbe sa...

Jättefina allihop, men liten nork stjärna ser lite mer stilren ut tycker jag. Det blir liksom lite lugnare för ögat.
Kram och lycka till!

Improve my days sa...

Liten norsk stjärna ;)
Big hug!

Gamla mamman sa...

Tack alla för synpunkterna! Jag har hela tiden tänkt liten norsk stjärna och nu blev det ju ganska uppenbart att det får bli den :-)

Kramar

Gamla mamman sa...

Hej!! Kul att se dig igen :-) Har egentligen varma toner i hallen, så ville i utgångspunkten haft varma golv också, men nu har jag bestämt mig för att sätta upp bröstpanel och måla den i näst intill vitt, så att det matchar golvet. Det blir då också lite "värme" av träet (tänker jag).

Du och din mamma är kloka, och jag lapar i mig era klyschor för att jag faktiskt tror att de är helt sanna :-)

Jag ska ingenstans, så jag kan vänta länge på att du kommer. Det ser jag fram emot! Att du kommer alltså.

Hörs snart igen, och tack för goda synpunkter och fin kommentar!

Stor kram till dig och en skön sommar

Unknown sa...

Tycker ditt val låter perfekt, speciellt om du har möjlighet att måla om. Varma och kalla färger blandas alldeles utmärkt, tänk vad det är snyggt med blågrå med röda detaljer. =)

Jag tror det blir kanon och tror också att allt inte är negativt när ett förhållande tar slut. Man växer som människa och ibland växer man isär helt enkelt. Vet ju inte varför det tog slut men har vänner som varit tillsammans med samma karl jättelänge och så händer det liksom inget. Jag tror att förhållanden måste utvecklas ibland, man måste ta det till ett nytt steg liksom. Gifta sig, förlova sig eller skaffa barn eller hus eller vad det nu kan vara, man kan liksom inte köra i samma gamla banor för länge för då tar det slut. (tror jag i alla fall)

Är den ena partner inte beredd att utveckla förhållandet så brukar det ta slut. Sen finns det ju de förhållanden där den ena partnern hittar en ny partner och det är väl inte så mycket att säga om, sånt som händer och bör skötas snyggt.

Drömprinsar finns det fler än än det kan jag vittna om som varit tillsammans med samma karl i 16 år för att sedan bryta upp och leta efter ny som jag hittade för 7 år sen, lite knepigare att klara av vardagsliv ju äldre man blir (ingrodda vanor) men kärleken är lika stark som förra förhållandet. ;-)

Läste om din migrän, tråkigt men du har tur ändå vad jag förstår.

Stoooor kram från lördagsbönan!

Gamla mamman sa...

Håller med dig, tror man måste ha gemensamma "projekt", och det hade inte vi. Det känns förfärligt tomt och sorgligt, jag saknar honom verkligen, men livet går vidare. Och nog ska det väl finnas fler drömprinsar där ute :-)

Stoor kram tillbaka vännen!