måndag 25 juni 2012

Inspirerande strand

Var på stranden i lördags. Inte med sand och vågskvalp och parasoller, men med kortrest, naturlig mat, vacker interiör och en avslappnad men ändå elegant stämning. Strand restaurant i Stabekk (precis väster om Oslo centrum) vid strandkanten har jag helt och hållet missat tidigare, och vilken miss! Det här är ett urmysigt ställe för små lördags- och söndagsutflykter, eller varför inte för bröllopsfesten? Jag blev nog mest förälskad i det vackra golvet, men skulle också kunna bli kär i detaljerna, caféet och läget. Maten då? Det märktes att råvarorna var de allra bästa, men de kunde nog ha lagats med lite mer omsorg och finess. Det var gott, men inte det bästa jag ätit.

Efter maten gick vi en tur i området. Vacker kustnatur med hamnar och vilda blommor, och trots lite regn i luften var det mysigt att gå runt på träbryggor och grusvägar.









6 kommentarer:

VivanDivanGoesFashion sa...

Vilket mysigt ställe och maten såg ju urgod ut också :-) Kul när man hittar såna där ställen :)

Kram
/Vivvi

Unknown sa...

Mysigt! Och vad gott det där brödet såg ut! Kram

Hilde sa...

Jag saknar kusten, doften och allt som hör till. Snart är det dags för en sväng hem. Fina bilder!
Kram

Gamla mamman sa...

Jätteroligt att hitta nya smultronställen. Man är så sällan turist i egen stad; det borde man vara oftare :-)

Kramar

Gamla mamman sa...

T o m jag som inte tycker om bröd tyckte det var jättegott!
Kram

Gamla mamman sa...

Det är ju inte riktig kust här heller tycker jag, men det duger :-) Kul att åka hem och hälsa på ibland!

Kramar