tisdag 26 juni 2012

Söndagsutflykt

Strand i lördags och Svartskog kolonial i söndags. Lite likt men ändå väldigt olikt. Men jag blev ännu mer förälskad i golven! Oändligt vackra, och gissa om jag har bestämt vad jag ska göra här hemma :-) Svartskog kolonial är det perfekta utflyktsmålet, ca 30 minuter sydöst om Oslo, utmed fjorden. En riktig idyll med sekelskiftshus som klamrar sig fast på sluttningarna ner mot vattnet, med badplats, gröna ängar och katter som lapar sol. Och till alla er som saknar ett riktigt café - här har jag hittat det! "Vissa" av oss tog t o m sommarens första dopp, medan "vissa andra" satt på bryggan och dinglade med benen. Jag älskar att dingla med benen! ;-)








6 kommentarer:

Sara Mia sa...

Vilka vackra golv! Förstår att du blev inspirerad. Kram!

dianasdrömmar sa...

Mysigt ställe :) kram Diana

Life´s Silverlining and I sa...

Vilket vackert golv! Butiken ser också jättefin ut! Kram Nilla

Hilde sa...

Vad roligt att det fortfarande heter kolonial:) Vackra golv och mysigt ställe.
Kram

K. sa...

Åhh, vad fint! Världen borde ha fler sådana ställen. Och att dingla med benen är en ypperlig kvalitet. Kram

Gamla mamman sa...

Visst är de fina - och snart ska ni får vara med och välja!

Kramar