tisdag 10 juli 2012

Att tömma ett barskåp

Inser att jag ser så fantastiskt prydlig ut här i blogglandia, inte helt rättvisande tror jag... Och när jag kollade igenom kameran från de sista veckorna hittade jag de här roliga bilderna från i midsommras. Jodå, här kommer den nakna sanningen om tigerns vanor i de tidiga småtimmarna :-)

Vi hade ett uppdrag - tömma barskåpet! Lillan och A flyttar snart till Thailand och det hade ju varit fruktansvärt onödigt att fylla containern med vodka, vin och vermouth. Jag hoppas inte vi lyckades fullt ut, men det kändes lite så på lördagen. Och tänker man på aktiviteterna och utstyrseln efter mörkrets inbrott, kan man ju börja undra. Springa barbent i regnet till grannen kl 3 för att se en ambulans, göra mojitos för hand, hoppa studsmatta in i häcken, cykla hem på morgonen i klänning, sandaler och galonställ, tycka man är riktigt så tjusig i blått och gult hår...








5 kommentarer:

Life´s Silverlining and I sa...

haha ni ser ut att ha riktigt skoj! kram Nilla

Anne sa...

hahaha studsmatta mitt i natten :D
Kram

Hilde sa...

Hahaha ni ser ut att ha jätteroligt.
Kram

Fröken Abbe sa...

Det ser ju URKUL ut! Ibland kan jag bli så trött på att vara så "vuxen" alltid, men tyvärr har mina föräldravänner inte samma behov/synsätt (hittar inte rätt ord) som jag... Och så är jag väl lite jobbskadad med all vuxenhet ;o)
Kram

Unknown sa...

Hahahaha! En riktig hederlig fyllefest! Ser skitroligt ut och jag hade gärna varit med där:) Kram