fredag 13 juli 2012

Att vänta

Jag sitter och väntar. Har väntat hela dagen. På ett telefonsamtal. Ett telefonsamtal vars innehåll är, om inte livsavgörande, så oändligt livsomvälvande, för en av mina väninnor. Jag är jättenervös. Och vad ska då inte hon vara! Problemet är att hon också kan få ett besked idag om att det verkliga beskedet inte kommer förrän efter helgen... Jag hoppas och önskar av hela mitt hjärta att beskedet kommer idag och att det är ett gott besked. Håller alla tummar och tår jag kan för dig vännen!

På nåt vis var det nog meningen att jag skulle vara hemma i helgen, att semestern inte skulle bli som planerat. Jag hade ju inte varit bekväm med att vara långt bort från henne. Nu har hon, oavsett besked, i alla fall en vän på nära håll.


2 kommentarer:

Hilde sa...

Jag håller tummarna med dig för att det är ett gott besked.
Kram

Gamla mamman sa...

Tack snälla för omtanken!
Kram