söndag 15 juli 2012

En härlig kväll

Efter en härlig dag var det bara att svida om och ge sig ut på vift igen, nu tillsammans med Piff. Och vilken kväll det blev! Sommaren har inte direkt varit generös än så länge, men igår var den det! Mötte sommarfina Piff på Vulkan terasse som badade i sol och sommarglädje - vilka pärlor; både Piff och uteserveringen. Det blev himmelska drinkar (med champagne-shots!), maffig hamburgare och en chokladdessert som jag förstås försökte motstå men inte klarade... Det var en sån där magisk stämning som bara Piff och jag kan ha, där vi minns, tänker framåt, analyserar vardagens med- och motgångar, och framförallt; skrattar så vi kiknar. Man blir som tonåring på nytt på nåt sätt.

Och tonåringsmood var fint att hamna i, för vi skulle vidare på Veronica Maggio-konsert! Bland Oslos alla partysvenskar trivdes vi gott, trots att vi drog upp medelåldern och ner snittkjolslängderna betraktligt :-) Har inte lyssnat så väldigt mycket på fröken Maggio, men hon gjorde sig verkligen på Rockefeller och det blev riktig sommarkonsertstämning. För mig är hon nu Stockholms kvinnliga motsvarighet till Håkan Hellström. Studsar runt på scenen med glädje och utstrålning, sånt man blir glad av och rycks med i vare sig man vill eller inte. Tack sötaste Piff för en finfin kväll!





4 kommentarer:

Fröken Abbe sa...

Ujujuj, vad trevligt det där såg ut! Nu ska jag spana och se om jag hittar en 2-nätters någonstans då vi kanske lyckas få kattvakt.
Kram

Septemberflikka sa...

Åh vilken härlig kväll! Såna där kvällar med goda vänner lyfter verkligen. Jag har aldrig sett Maggio live men gillar hennes låtar.

Kram

Gamla mamman sa...

Trevligt it was! Hoppas ni hittar en 2-nätters, det är perfekt med såna små komma-hemifrån-en-stund utflykter

Kramar

Gamla mamman sa...

Kan verkligen rekommendera henne live om du gillar musiken - upplyftande och roligt! :-)
Kram