onsdag 4 juli 2012

En byrå får nytt liv

Har behov för att ändra om lite hemma, och nu har jag - med mammas och pappas hjälp - börjat resan. Vet inte riktigt vart jag är på väg eller vilka stationer jag ska inom på vägen, men jag låter mig föras framåt av en salig blandning av tillfälligheter, noggrann planering och spontana infall. Nu är nygammal säng på plats, garderobsdörrar är utbytta, skrivbord inhandlat och målat och den gamla byrån från Indiska som har samlat damm i källaren i några år står i hallen, vitmålad och pyntad med nya porslinsknoppar, som jag av en tillfällighet hittade på Skeidar av alla ställen. Riktigt fint blev det.

Det här hade jag aldrig fått i ordning ensam! Mina föräldrar är inte bara arbetsmyror, men dessutom duktiga målare, snickare, inredningsarkitekter och lokalvårdare :-) På nåt vis har de inte bara skänkt nytt liv till byrån; men också till mig. Ett tack gör inte gärningen rättvisa alls, men ett innerligt och hjärtligt tack får det bli för den här gången. Tack för hjälpen, tack för att ni kom hit och tack för att ni är ni!







10 kommentarer:

dianasdrömmar sa...

Byrån är alldeles underbar, vilka gulliga föräldrar du har stor kram Diana

Fiona sa...

Så fin byrå! Och knopparna är ljuvliga. Vilka fina föräldrar som fixar och hjälper dig.. Har du valt golv än till hallen?
Kram

Gamla mamman sa...

Både föräldrar och byrå är underbara :-)
Kram

Gamla mamman sa...

Blev så glad när jag hittade knopparna. Skulle inte alls se på knoppar, men så var de bara där. Om det blir nytt golv - och det blir det nog - så blir det det som alla tyckte; liten norsk stjärna.

Kramar

HOUSE of ADELA sa...

Sååå fint du har gjort!! Byrån är ju helt fantastisk;)
Fina du, hoppas du trivs och att livet är härligt nu för dig, jag hoppas så på det;)

Många kramar!
Adela

Odd me sa...

Superfint! Älskar knopparna :) Kram

Solid sa...

Hej!
Vad fint ni gör det och skönt med föräldrar som finns där med handfast hjälpande händer.
Kramar till dig från Eva

Gamla mamman sa...

Tack för omtanken! Och jo, det går bättre och bättre. Bakslag då och då, men det går framåt, uppåt. Hoppas du också trivs och har det bra!

Kramar

Gamla mamman sa...

Visst var de fina!
Kram

Gamla mamman sa...

Vad skulle man gjort utan dem? Alltid där för oss :-)
Kram