fredag 6 juli 2012

En stad full av liv

Det sjuder i stan, Oslo är full av liv och rörelse! Det är det här, just det här, som jag älskar så mycket med tigerstaden. Jag behöver bara gå utanför dörren så har jag allt från salta vatten och skrikande måsar till fulla utserveringar och gratiskonserter inom bekvämt gångavstånd. Här blandas gamla fästningar med nya operahus, fiskande män med högklackade ungjenter, stilla parker osandes av engångsgrillar med leende turister på sommarvarm asfalt. Och orkar jag cykla en liten bit eller hoppa på en av båtarna ligger de gröna skogarna och mjuka stränderna inbjudande och väntar på mig. Vilka fantastiska kvällar vi har haft! Och förälskelsen kommer smygandes tillbaka. Förälskelsen till Oslo, förälskelsen till livet.


5 kommentarer:

Life´s Silverlining and I sa...

Det låter underbart att du får tillbaka förälskelsen igen fina du! Jättefina bilder! Kram Nilla

Nena sa...

Dina bilder sjuder av liv! Så skönt att du börjar hitta tillbaka till den känslan igen!

mamma sa...

Käraste vännen så glad jag blir.

Kraaaaaam.

Hilde sa...

Så skönt att du är på väg tilbaka!
Kram fina

Gamla mamman sa...

Tack sötaste för kommentarerna!
Kramar