lördag 7 juli 2012

Festivalkväll

Igår åkte jag, tillsammans med en udda och för oss en helt ny konstelation av söta människor, till Oscarsborg utanför Drøbak, och den nya festivalen Oscarsborg akustiske (med biljetterna hemma på skrivbordet... tack och lov för vänliga och serviceinställda människor som litar på att man pratar sanning!) Vädret höll sig ända in mot slutet, och det var verkligen varmt och skönt, men när tonerna av De Lillos Neste sommer ebbade ut och vi småsprang mot färjan öste regnet ner. Och så ska ju en sommar vara :-)

Ska jag på något vis försöka säga något om artisterna och upprädandena får det bli att Anna Ternheim är fantastisk, Susanne Sundfør magisk, Bjørn Eidsvåg en legend och De Lillos sommaren
personifierad!











3 kommentarer:

Hilde sa...

Men vad roligt att få se Björn och De Lillos. De andra tjejerna vet jag inte vem är, men de kanske blev kände efter att jag flyttade från Norge?
Kram

Gamla mamman sa...

Anna är svensk (även om man inte skulle tro det). Hon gjorde bl a ledmotivet till Brokeback mountain. Susanne är från Bergen tror jag, hon är ett nytt stjärnskott, jätteduktig! Men Bjørn och De Lillos är liksom lite av det urnorska som är så bra :-)

Kramar

Anonym sa...

Ja, fantastisk sommarkväll med fantastisk musik! Heja Oscarsborg akustiske, hoppas det blir en tradition:-)

Soffipropp