söndag 29 juli 2012

Fett Bruce!

De profesionella recensenterna har sagt det bra nog, så här behövs ingen upprepning, jag nöjer mig med fett. Fet-fett! Och det är ingen överdrift alls att kalla Ullevi-äventyret - med passande publikrekord - för den bästa konserten jag någonsin varit på. Springsteen är alltså 63 år och står på i över 3,5 timmar utan paus. Bara det är en bragd! Att han sen charmar publiken och konstant ler medan han radar upp hits efter hits med en säker röst och hand gör det hela till en upplevelse utöver det vanliga.

Orsaken till det mycket oväntade konsertbesöket är lilla hjärtegrynet. Hon vägrar - och när hon vägrar är det inget att göra åt den saken - att ta flaskan, och då blev svägerskans biljett min. Så jag gick dit, utrustad i full regnvädersmundering, tillsammans med bror, svägerskans syster och hennes man, efter en utsökt middag med hela brorsans svärfamilj. Och fick skjuts hem av svärföräldrarna mitt i natten. Tack hela svärfamiljen - som gärna hade fått vara min, och väl till viss del är det - för en fin eftermiddag och kväll. (Säg det inte högt, men jag snackade lite med hjärtegrynet under dopet om den här konserten. Grynet har förstått att faster är en bra vän att ha ;-)







Första och sista bilden från gp.se

10 kommentarer:

Titti08 sa...

Åh vad kul att du fått uppleva Bruce live....något jag hoppas få göra någon gång!!!
Kram Titti

Hilde sa...

Åh Bruce live! En dröm!
Kram

Odd me sa...

Häftigt! Nästa år ska jag banne mig gå! Kram

Unknown sa...

Åh vilken upplevelse! Trist för svägerskan men desto bättre för dig;) Kram

Sophia sa...

Fantastiskt att läsa dina historier :-)

Gamla mamman sa...

Det måste du göra - en upplevelse :-)
Kramar

Gamla mamman sa...

En dröm i vit t-shirt och svarta boots med en gitarr i händerna ;-)
Kram

Gamla mamman sa...

Å ja, om du tycker han är allt från ok till största idolen måste du gå någon gång, oslagbart

Kram!

Gamla mamman sa...

Mycket bättre än jag kunnat tro och hoppas! Den enes bröd osv... ;-)
Kramar

Gamla mamman sa...

Tack, vad roligt att du tittar inom :-)
Kram