söndag 8 juli 2012

Regnvädersdagar

Det har inte öst ner så våldsamt som yr förutspådde, men regnat har det, både igår och idag. Gråa regnvädersdagar spenderas bäst inomhus med att lyssna på musik, läsa, sova och röja. Eller med goda vänner som man träffar för sällan. Igår kväll gick turen till Jesus, C och ganska nyanskaffade Ingo, sötaste lille Birman jag har träffat :-) Det går att grilla trots regn, och vilken måltid vi fick! Jättegott, med både förrätt och efterrätt dessutom. Vissa människor - ganska många här i tigerstaden - utstrålar sån genuin värme och får mig att vara precis sån som jag är. På gott och ont. I deras sällskap mår jag bra, där vill jag vara, ofta. J och C är såna människor. Och Ingo en sån katt :-) Tack för en bra kväll!








4 kommentarer:

Sara Mia sa...

Vad härligt med god mat i fina vänners sällskap. Katten är ju bara för söt. jag blir så sugen på en katt när du visar så fina bilder. Hoppas regnet slutar snart och du får njuta av solen. Kram!

Hilde sa...

Hoppas solen skiner på dig nu, den har äntligen hittat hit nu i alla fall. Ser smaskens ut, och visst är det härligt med goda vänner.
Kram

Gamla mamman sa...

Gissa om jag också håller på att längta ihjäl mig efter katt :-)
Solen kom tillbaka i eftermiddags, hurra!

Kram

Gamla mamman sa...

Solen tillbaka, åtminstone för ikväll. Ser ganska illa ut resten av veckan, men snart bär det av söderut och då får det gå med lite regn.

Kramar