söndag 26 augusti 2012

En härlig dag

Det blev en lyckad dag, och mamma fällde både ett par glädjetårar och skrattade gott. Turen gick till Ästad gård utanför Tvååker i Halland och en mumsig lunch med både förrätt, huvudrätt och kaffe. Efter en genomblöt förmiddag tittade sen solen fram och vi traskade runt i omgivningarna, fantastiskt fint! Det här kan jag verkligen rekommendera till alla som har vägarna förbi Halland - här finns mysigt utespa, "fångarna på gården", god, vällagad mat, bokskogar, övernattning i alla former och massa mysig miljö.

På vägen hem stoppade vi på nyöppnade Gårdglass utanför Veddige och åt världens godaste glass! Utan tillsatser och av naturliga råvaror, lagat på gården av kortresta ingredienser. Och ni ska veta att jag har ätit mycket glass i mina dar, och att jag är grymt kräsen.


1 kommentar:

Mollymera sa...

Jag har varit på Ästad gård och gjort fångarna på gården. Vi hade sjukt roligt den kvällen, så mycket skratt och god mat var det med!
Kramar