söndag 5 augusti 2012

Tjena!

Hallojs i kvällen! Jag heter Berit... Hallå; BERIT, kunde hon inte kommit på nåt lite coolare än så?? Hade hoppats på Bruce, Usain eller Indira, men nejdå, Berit... Ja, ja, inget att göra åt det, matte verkar ganska bestämd.

Idag har jag varit på äventyr ska ni tro! Gick och snusade på en ny bur och plötsligt var jag instängd i den där buren, och på väg i nåt stort, svart som brummade. Fatta att jag blev rädd! Speciellt illa när vi åkte igenom såna där tunnelar, eller vad det hette. JÄTTEDÅNIGT där inne, och mörkt. Men jag är en tuffing såklart, och ville ju inte pipa för länge. Och matte sa att hon var där och att jag inte skulle vara orolig, så då tänkt jag att det var ok (fast guuuud, vilket tjat det var på henne, jag är ju inte trög liksom!)

Matte trodde att jag skulle vara en fegis och inte våga komma ut ur buren. Ha ha ha, jag skuttade ut jag, och tyckte det var jättespännande med nytt hem. Fast hon är lite tråkig den där matte, jag ville ju leka, leka, leka och det sa jag ifrån om ganska högt några gånger, men hon sa att hon var tvungen att laga mat. Dålig stil tycker jag! Fast jag får klättra på hennes ben, och det är roligt! Och så hittade jag en jätterolig grön mus, och slog några volter. Och matte byggde ihop en bollbana åt mig. Och försökte ta kort på mig. Men det är inte lätt att ta kort på såna som är så ATTANS snabba som jag är (borde hetat Usain förresten...) Men nu ska jag sova, man blir trött av såna här äventyr


 







15 kommentarer:

Fengxumamma sa...

Så härligt att det äntligen var dags att flytta hem för Berit!

Bedårande fin<3 En sådan bolleksak ahr vi med , de gillar den skarpt

Kramar i massor

Hilde sa...

Sdom jag sagt tidigare, du Berit och din matte kommer att få det fint tillsammans:)
Kram

Fröken Abbe sa...

Tittar in lite snabbt för att säga: ÅHHH! Äntligen! och du, Berit är ju ett urhäftigt namn!
KRAMAR

mamma sa...

Ni är helt bedårande både du och matte!

Stor kram till er båda

Titti08 sa...

Välkommen hem Berit...du kommer att få det toppen....många fina kläder att mysa med!!
Kram Titti

Anne sa...

Ååååå vilka bilder :) Hur gosigt som helst? Sov hon i din säng i natt hihi
Kram

Helen sa...

Härligt lilla Berit att du är på plats hos matte!
Den där bollbanan har mina katter en likadan och akta dig för den; den är lika beroendeframkallande som Wordfeud...

VivanDivanGoesFashion sa...

Men hon är ju helt bedårande och jag förstår att du är lycklig. En liten kattunge är ju världens bästa :) Misstänker att det där med att hon inte får sova i din säng kanske inte hölls eller? :)

Kram
/Vivvi

Odd me sa...

En sån lite underbaring! Så mysigt och fullt ös :) Kramar

mamma sa...

Glömde att säga, välkommen hem Berit, hoppas att jag får träffa dig snart.

Kram igen

K. sa...

Åhh, så hon har nu anlänt. Vad härligt och hoppas ni får massor av mys tillsammans nu! Kram

Fiona sa...

Sötnöt <3
Vad roligt du och din matte kommer att ha!
Kram

Sara Mia sa...

Jag dånar! Hon är så söt. En sådan liten godbit skulle kunna få mig till vad som helst tror jag. Önskar er en härlig start tillsammans. Kram!

Unknown sa...

Gratulerar till tillökningen:) Bedårande bebis! Kram

Gamla mamman sa...

Hej bloggisar! Tack för det, hade inte trott nån skulle skriva till mig. Bha, sova i mattes säng?! Nähädå, här blir man instängt i köket minsann! (Fast jag älskar att sova i klätterträdet, men säg inget till matte. Hon kan gott ha lite dåligt samvete där hon ligger och jäser i sin stora säng!)

Kram från Berit