måndag 6 augusti 2012

Vardag

Tillbaka till vardagen, första dagen på jobbet. Gick bra, och roligt att träffa kollegorna igen. Faktiskt. Och så är Piff tillbaka på jobbet efter mammaledigheten, väldigt mysigt! Och jag har lagat köttfärssås och spagetti, handlat, cyklat, och haft besök av Turbo och söta E. Helt normalt och vardagsligt alltihopa. MEN, det finns ett stort men, som egentligen är ganska litet... Har det inte varit ett luddigt yrväder i tankarna, så har det sprungit runt fötterna, klättrat på benen, kanat runt på govlet, gjort blandade småhopp, sovit i knät, jagat grön mus under bordet och smugit sig upp i nacken och lekt med håret, konstant glatt spinnande! Jag skulle bakat, röjt och jobbat lite till också. Det kan jag fetglömma med världens livligaste och coolaste katt i köket. Och det fetglömmer jag gärna :-)


24 kommentarer:

Innerjoin :) sa...

Åh, vad söt hon är! En riktig liten tuffing! Jag har ju Birmor själv, är inte så haj på Raggisarnas färger....och hur de utvecklas....
Vad är det för färg på din tjej? Hon ser ju blåmaskad ut, men ingen färg i ansiktet!? Eller utvecklas den och på benen längre fram (villig att lära ;)

Innerjoin :) sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
HOUSE of ADELA sa...

Hon är så fantastiskt sööööööt! Helt galet underbar;))
Djur är så fina sällskap, alltid en vän där;)

Kramar
Adela

mamma sa...

Berit måste vara världens sötaste katt!

Kramar

Berit Huseby sa...

Berit er en blå bicolour RAG a 03 :) Bicolour betyr 2 farger, og Berit vil utvikle en omvent V i ansiktet etterhvert som hun vokser. Foreløbig synes ikke masken hennes så godt siden ragdollens farger utvikles over lang tid, og hun kommer fra linjer med vakker lys kald blåfarge. Fargen hennes vil være ferdig utviklet når hun er ca. 3-4 år gammel. Ragdollen har også en helt annen pelskvalitet enn birmaet. Ragdollens pels skal være kald og glatt, uten mye underull. Dette gjør at pelsen ikke tover så lett og pelsstellet er meget enkelt på tross av at det er en semilangskatt:)) Det største problemet med ragdollen er at har man fått en - må man ha flere :D

VivanDivanGoesFashion sa...

Hon är helt galet söt. Förstår att du inte kan tänka på så mycket annat :)

Kram
/Vivvi

Life´s Silverlining and I sa...

Gud så söt! Jättefint collage du gjort också! Lite motigt med vardag men med så fint sällskap blir det nog lättare:) kram Nilla

Titti08 sa...

Vilket bedårande yrväder.
Här i Thailand är katterna så magra o ynkliga....
Kram Titti

Hilde sa...

Sötaste yrvädret:) De är gulliga när de är så där tycker jag. Njut av småbarnstiden;)
Kram

Odd me sa...

Åhh så söt hon är :) Kramar

Innerjoin :) sa...

Tack Berit för förklaringen!!

Anne sa...

Ååå förstår att du mycket lätt fetglömmer alla "måsten". Hon är helt ljuvlig!
Kram

/T sa...

For en supersøt pus! Helt fantastisk, ikke tenk på å ikke skjemme henne bort :)
Klem!

Gamla mamman sa...

Visst är hon söt :-) Du fick ju ett bra svar från stora Berit nedan! Jag kunde egentligen ingenting om raskatter, men man lär fort. Väldigt roligt!

Gamla mamman sa...

Man blir på ett vis beroende av varandra, väldigt mysigt :-)
Kram!

Gamla mamman sa...

Det tror jag nog :-)
Kram!

Gamla mamman sa...

Tack stora Berit! Och jag håller med, problemet är att man vill ha fler! Fast en till blir det ju förstås :-)

Gamla mamman sa...

Jag blir hur morsig som helst! Men så är hon ju så liten och sårbar och söt också :-)

Kramar

Gamla mamman sa...

Det märks redan, kul att gå upp på morgonen och se var jag hittar det lilla livet. Och roligt att komma hem på eftermiddagen :-)

Kram!

Gamla mamman sa...

Bättre med lite ordentlig "man" och lite hull efter hand
Kramar

Gamla mamman sa...

Det ska jag! :-)
Kram

Gamla mamman sa...

Hon är så nätt. Blir ju sött av sånt :-)
Kram!

Gamla mamman sa...

Skönt att fetglömma och fet-inte-bry-sig ibland :-)
Kram!

Gamla mamman sa...

Det ska jag ta fasta på :-)
Stor kram