söndag 16 september 2012

Den nakna sanningen

Usch och burr, jag ser verkligen ut som sju svåra år och på väg in i pensionsåldern! Påsar under ögonen, rynkor, pigmentfläckar, hängiga kinder, vita ögonfransar. Det är ingen vacker syn som möter mig i spegeln varje dag... Som tur är kan man göra lite grann åt saken i alla fall. Lite foundation på näsa och haka, en dash puder på ögonen för att få resten att fästa, lite rouge, markera ögonbrynen med lite ögonbrynsskugga, kajal på övre fransraden och lite av den undre och till sist mascara. Jag går ALDRIG ut utan maskara, kunde ju skrämt slag på folk...

Om man nu ska vara lite positiv också har jag ganska fin färg på ögonen och håret är lättskött. Och så ser jag att jag är väldigt lik brorsan - och han är ju snygg! :-)


11 kommentarer:

Fröken Abbe sa...

Nä vännen, inte hade du skrämt slag på någon!
KRAM

Hilde sa...

Jag tycker inte det ser illa ut alls. Jisses om du hade sett mig, då skulle du fått slag då:)
KRam

The Queen of fucking Everything sa...

Tja, om din bror är det minsta lik sin syster så är han ju en riktig snygging!;-) Kram!

Odd me sa...

Du är jättefin! Kramar

Angelin sa...

Vi ser vel alle litt trøttere og eldre ut uten sminke.. Jeg synes du er vakker, jeg. Og som deg er jeg også avhengig av mascara. Det gjør en stor forskjel på et morgen-trøtt fjes:)
Klem

Life´s Silverlining and I sa...

vad fin du är! jättekul att se hur du gjort alla stegen.du är fin osminkad också men vistt ger makeup ett litet extra "lyft" kram Nilla

mamma sa...

Jag tycker du är fin som du är, men visst blir det lite skillnad när man får lite färg på kinder och ögon. Framförallt på oss som är bleka och har vita ögonfransar.

Kram sötnosen

Anonym sa...

Hah! Du skulle ha sett mig alltså. Du ser inte alls sliten ut, om jag hade sett bilden övers så hade jag tänkt: Hm, lite otur med ljuset kanske. Jag skulle kunna få zombies att springa skrikandes åt andra hållet om jag kom osminkad.

Unknown sa...

Vi är nog många som sätter på oss ansiktet var dag;) Dom få gånger jag glömmer mascaran så får jag ALLTID höra att jag ser trött ut av kunderna! Kram

Gamla mamman sa...

Ni är ju för söta tjejer :-) Man får göra det bästa av situationen, och hur skulle man klara sig utan mascara?? Och så kanske jag ska lägga ut fulbilder på kvällsansikte nästa gång...

Kramar

Nadia sa...

Jag tycker du är väldigt vacker - inside and out, med eller utan smink :-)
Minns våran promenad på OM-träffen i Göteborg och tyckte så mycket om att få prata med dig en stund
Kram