onsdag 5 september 2012

Sötaste 60-åringen

Det är inte bara jag som fyller år - kära mammsen hade födelsedag igår (fast just i år hade vi födelsedag på samma dag - hon och pappa ringde från USA i morse och sjöng Happy birthday, där de höll på att avsluta sin dag samtidigt som jag precis hade börjat min). När mamma drar på helikoptertur över Grand Canyon, äter middag på finrestaurang, ser på David Copperfield och Cirque du soleil, bakar jag tårta och dammsuger. Men så fyller hon ju lite jämnare än mig också :-)

Och hon är värd allt gott, min mamma! Hon är mitt allra största fan här i världen och finns alltid för mig. Utan hennes uppmuntringar, krav och villkorslösa kärlek hade jag inte varit någonting. Hon har fått mig att bli en trygg person, som vågar ta chanser och göra fel. Hon har lärt mig uppskatta de små sakerna i livet, visat mig vad omsorg för nära och kära betyder och undervisat mig i hur man skapar ett mysigt och praktiskt hem. Dessutom är hon attans rolig, den där damen, och har oftast en räv bakom örat. Att vi till på köpet är stöpta i samma form och har samma smak gör ingenting alls. Och om jag ser ut som henne när jag fyller 60 ska jag vara själaglad!


11 kommentarer:

Karen sa...

What a lovely tribute to your mother! It sounds like she is a very special lady and that you have a most wonderful mother/daughter relationship.
Kram from Canada,
Karen XOXO

Anonym sa...

Hei på deg
Gratulerer så mye med dagen :))) og gratulerer med din spreke mor .
Er en ivrig leser men er ikke så flink til å legge igjen spor hos deg. Det er jo ikke så mange molly bloggere i Norge så jeg burde jo klare og si noen ord . Din mor er virkelig en sprek dame, jeg har hatt gleden av å se både deg og henne i aksjon med prøving i Timo butikken :))) selv ble jeg henvist ned i kjelleren for prøving. Ha Ha
Håper dere begge får en uforglemmelig dag.
Mvh Barbro

Helen sa...

Ditt inlägg om din mamma lyser verkligen av kärlek och jag önskar så att jag haft en sån mamma.

Grattis på fölsedán och jag förutsätter att Berit var först på plan med att grattispussa. =)

Titti08 sa...

Stort GRATTIS till dig o fina mamma!
Kram Titti

Unknown sa...

Grattis till dig!! Och grattis till din pudding till morsa! Vore själaglad om jag såg ut så där om 23 år! Kram

Gamla mamman sa...

She is very special to me :-)
Kram from Oslo to you Karen!

Gamla mamman sa...

Tusen takk! Er det sant, har vi vært samtidig på Ti Mo, så gøy! Neste gang må du si hei :-)

Klem

Gamla mamman sa...

Tack tack fina! Jepp, Berit var först ut (och enda pussaren idag :-)

Kram!

Gamla mamman sa...

Tack Titti!!
Kram

Gamla mamman sa...

Ha ha, pudding blir hon glad för :-)
Tack fina!

Kram

VivanDivanGoesFashion sa...

Ååå vad fint du skriver om din mor och vad oerhört vacker hon är. Nu förstår man ju vart du fått ditt utseende från :)

Grattis till 60-åringen

Kram
/Vivvi