tisdag 25 september 2012

Volvo V 60 Summum

Den är visserligen inte rååååsa (och vad sjutton är Summum för idiotiskt namn? Betyder väl nåt smart på latin, men låter mer som en humlesort än en bilmodell...), men det får gå! Efter inte alls så noggrant övervägande som jag säkert borde gjort har jag slagit till. Vissa möjligheter gäller det att utnyttja medan man har dem. Och nu samlar jag på argument för att jag och min lilla minifamilj behöver just den här bilen och inte alls kunde nöjt oss med något mindre, äldre, billigare och fulare. Jo, det är värsta sortens snobberier, men det känns rätt i hjärtat och magen! Så nu räknar jag kallt med en massa upplyftande heja-kommentarer ;-)


5 kommentarer:

Hilde sa...

Volvo kan aldrig bli fel. Vi köpte själv ny Volvo i juni, och vi är jättenöjda. Bildelar är billigt, i alla fall i Sverige:) Klar du måste ha så pass stor bil när ni blir 3 i familjen.
Kram

Gamla mamman sa...

Ha ha, massa goda argument ju! Tack :-)
Kram!

Odd me sa...

Heja, heja :))) Kram

Anonym sa...

Hei,

Det er ikke snobberi i det hele tatt!
Det viktigste er at du finner en bil du synes er fin, og som du liker å kjøre!
Kan du kjøpe bilen i Sverige?? Isåfall er du jo superheldig
Og Berit er så søt! Svart bil passer supergodt til hvit katt! Viktig at fargene matcher!

Hilsen Elise

Gamla mamman sa...

Vad söta ni är - bra argument det där med att matcha också :-) Inte köp i Sverige tyvärr, det borde varit tillåtet för svenska medborgare ;-)

Kramar