söndag 7 oktober 2012

En perfekt dag

Det finns bra dagar, och det finns perfekta dagar. Igår var en perfekt dag! Jag hoppas man får lov att vara sådär riktigt lycklig och säga det; för det var jag igår, och det är jag så tacksam över! Inte alla dagar är som gårdagen och den kommer jag att bevara i mitt hjärta för alltid.

När man vaknar till en klarblå himmel, ett skrattande hjärtegryn, två kattungar som inte morrar och en bror och svägerska som är nöjda och glada har man alla förutsättningar för en perfekt dag på plats. Lägg till långpromenad på Bygdøy, korvgrillning på Huk, båt till Rådhusplassen, fika på nya Tjuvholmen, internationell matmässa på Yongstorget och middag hemma med Bull och Soffipropp. Rama in allt med ögonbedövande höstfärger och knastrande löv, och krydda med en stor chokladkaka Walters mandler och bubbelskratt. Voila - den perfekta dagen!

(Håll i er - det blir bildbombardering!)













11 kommentarer:

Angelin sa...

Ååå for en herlig unge! Og for en dag:) Den oransje jakken din er kjempefin, og passer perfekt blandt høst-løvet.
Ha en fin søndag.

Nena sa...

Ljuuuvligt! Bara att njuta och spara i minnet!!!!!
Kram

Flippis sa...

Håller med ovanstående, härligt när man får sådana dagar, ibland är det långt mellan dem, iaf här hos mig. Vilket väder ni fick och bilderna vid vattnet är ljuvliga. Säger det igen, hade hösten varit så här, hade jag inte klagat alls! Klem

Hilde sa...

Vilken underbar helg, den förtjänade du. Kul att katterna kommer överens och lite barnskratt förgyller alltid dagen.
Kram

Anonym sa...

Vad är det för jacka du har på bilden? Ser jättefin ut! Är den orange? Har länge letat efter någon fin jacka i den färgen : ) Tack för en trevlig blogg : )

Gamla mamman sa...

TAck för kommentaren :-) Det är en orange duffeljacka från HM. Tror den kostade 300 eller 400. Om du köper på nätet så är de små i storlek! Jag har en 38 och ligger vanligtvis mellan 34 och 36. Hoppas du får tag på en!

Gamla mamman sa...

Ja, lilla hjärtegrynet är en favorit :-) Och jackan matchar absolut höstlöven :-)
Kram

Gamla mamman sa...

Vissa dagar är nästan för bra för att vara sanna :-)
Kramar

Gamla mamman sa...

Hoppas du får lite fin höst du med! Det där orange trädet vid vattnet var nästan lite overkligt, tänk att det kan bli så starka färger.

Kram!

Gamla mamman sa...

Både nöjda katter och barn smälter tigerhjärtat :-)
Kram!

Anonym sa...

Tack! Den ska jag absolut kolla på. Är själv också en 34-36 i storlek (och 163 cm lång), så då skulle nog en 38 passa mig också, hoppas jag! : )