fredag 26 oktober 2012

Vinter i Helsingfors

Från höst till vinter. Det är isande kallt i finländska huvudstaden, men vi har klätt oss efter vädret (det lär man sig när man bor i Oslo...) och har haft en härlig dag! Har traskat runt på Esplanaderna, fikat och ätit gott. Shoppat lite och fixat presenter till Bangkok-vännerna. Det mesta går i blått och vitt och katedralen är alldeles fantastisk, liksom shoppingen, maten och de söta finländskorna i butiker och restauranger. Har varit i Helsingfors flera gånger innan, så skönt att veta vart man ska gå (och naturligtvis är jag en vanemänniska och tog t o m samma lunch som förra gången jag var här). Strax väntar Kristina från Duvemåla, det ska bli väldigt roligt!






3 kommentarer:

Titti08 sa...

Oj mer vintrigt än här i norr....Har varit i Helsingfors och kyrkan är så vacker.
Kram Titti

Josanne sa...

Tack för bilder! Jag har länge velat åka till Helsinki men det har aldrig blivit av. Håller just nu (på grund av dina bilder här) att försöka övertala maken att söka plats på tatueringsmässan där i april...
Haha, Lizardman, ja han gör ett bestående intryck. :-) Träffade honom på tatueringsmässa och trots att jag såg honom och pratade med honom flera gånger under den helgen blev jag lika "rädd" för honom varje gång... :-) Kram!

Helen sa...

Ja vintern är på gång. I morse var det t o m snö i lilla Hässleholm.
Längesen jag var i Helsinki nu sen vi flyttade från huvudstaden.