måndag 12 november 2012

Ett rum för gästerna

Nu är det inte så jätteofta jag har övernattningsgäster, men det händer. Viktigt att gästerna trivs (så de kommer tillbaka), och det hoppas jag de ska göra i nya gästrummet! Det saknas en gammal skänk dock, den kommer från Sverige nästa gång mor och far är på besök. Och av någon outrgundlig anledning har jag inte fotograferat skrivbordet, men det står ett skrivbord i rummet också. Ett litet gammaldags från IKEA som är målat vitt, tillsammans med en gammal pinnstol.

Dagbädd Hemnes från IKEA med överkast från Indiska och lite olika virkade kuddar. LOVE bokstäver i trä från Gdansk.


Hylla i trä från en lokal inredningsbutik hemma i Sverige, med två fågelburar från Blommigt & prickigt och en murgröna i plast. Mina gamla tåspetsskor står brevid.

 Lampan är ärvd från mormor och morfar. Den är i koppar, men har spraymålats i silver.

Hissgardin i brodyr (men hissar den inte upp och ner, utan har en rullgardin bakom)

 Bytte ut knopparna på sänglådorna till glasknoppar från Kremmerhuset


 Kuddar från Karlsro och en handsydd och -virkad från början av 1900-talet

 Metalldamer / smyckeshängare från Blommigt och prickigt i fönstret.

 En provdocka från Åhléns i ena hörnet. Hängde ett högst oäkta pärlhalsband runt halsen på henne

Fåglarna ska slippa sitta i de här - fast några fuskfåglar tror jag kanske jag ska försöka få tag i

Så här såg rummet ut när det var "Playstation-rum" för snart ett år sedan.

16 kommentarer:

Anne sa...

Sååå fint - när kan jag komma????
KRAM

K. sa...

Åhh, mycket finare och mysigare nu än tidigare ju! Och klart det är viktigt att göra det mysigt för gäster. Kram

Gamla mamman sa...

Du är hjärtligt välkommen när du vill :-)
Kram!

Gamla mamman sa...

Tack tack, och gästerna måste förstås trivas :-)
Kramar!

Flippis sa...

Ser inbjudande och mysigt ut. Absolut att gäster kommer att trivas där, det hade jag gjort iaf. KLem och fortsatt fin dag

mamma sa...

Så fint du har gjort!

Kram,kram

Helen sa...

Där kan jag hälsa på precis när som helst ;)
Jättefint!

Unknown sa...

Vad fint du har gjort det! Vill också ha en provdocka! Kram

Gamla mamman sa...

Du får komma på besök!
Kram

Gamla mamman sa...

Tack! Med din hjälp ju!
Kram

Gamla mamman sa...

Och det får du gärna! :-)
Kram

Gamla mamman sa...

Tack! De finns fortfarande på Åhléns om du vill ha en!
Kramar

Fiona sa...

Vilket mysigt rum. Du är jätteduktig på att få till det. En egenskap jag önskar att jag hade. Jag kan kanske hyra in dig?!;)
Blir sugen på att åka till Oslo och hälsa på dig och kela med katterna!
Kram

Angelin sa...

Så utrolig koselig! Du er jammen flink å innrede:)
klem

Gamla mamman sa...

Du kan både hyra in och hälsa på :-)
Det hade faktiskt varit otroligt roligt med en bloggträff i Oslo (fast lite litet gästrum för alla kanske... ;-)
Kram!

Gamla mamman sa...

Vad söt du är - tack!
Kramar