måndag 5 november 2012

Kährs Ek Nouveau Snow

Medan jag latade mig och gjorde mest ingenting på semestern, hade jag besök av två arbetsmyror i Oslo som gjorde raka motsatsen på sin semester; de la in nytt golv till mig! Kährs Ek Nouveau Snow blev det, och jag är så väldigt väldigt nöjd. Och så oändligt tacksam, glad och rörd över vad fina föräldrarna gör för mig, det går inte att uttrycka i ord. Inte nog med att de hann lägga golv i kök, vardagsrum och matsal, de hann måla ett par hyllor, sätta upp lampor, skruva fast handtag på garderobsdörrarna, montera ner bokhylla, få in nytt skåp och putsa alla fönster också (säker på att jag har glömt ungefär hälften). O ja, jag är bortskämd och väl medveten om det.

Nu börjar lägenheten bli som jag har önskat mig. Kvar är nu klinkersen i hallen, tapet i köket och in med de nya möblerna. Som vanligt med mig; tänker flyktigt i lång tid och så plötsligt faller bitarna på plats, och när jag väl har bestämt mig går det fort.

Blir bara ett par mörka golvbilder idag - mer kommer så snart som möjligt! Om någon funderar på att byta golv kan jag bara rekommendera det här. Tycker det är jättesnyggt och väldigt behagligt att gå på.





5 kommentarer:

Fiona sa...

Så fint det blev! Och vilka gulliga föräldrar du har. Du förtjänar säkert att bli bortskämd:)
Kram

Gamla mamman sa...

Vad gullig DU är! Tack för kommentaren :-)
Kram

VivanDivanGoesFashion sa...

Oj så fint det blev. Kan tro att du är nöjd och visst är det underbart med föräldrar som alltid ställer upp och finns där. Och jag säger som Fiona, tror minst sagt att du är värd det :)

kram
/Vivvi

Hilde sa...

wow vad snyggt. Snälla föräldrar hjälper alltid snälla barn.
Kram

Gamla mamman sa...

Vivvi coh Hilde - vad snälla ni är :-) Tack för avtrycken!
Kramar