söndag 9 december 2012

Brickbord från Tine K och ett "nytt" vardagsrum

Ni får ett rum åt gången - dags för vardagsrummet! Och det är en massiv mängd bilder... Kom fram till att jag var tvungen - verkligen tvungen - att fota i både ljus och mörker. Förutom golvet har jag bytt ut soffbord, hörnbord, TV-bänk och bokhylla. Allt var i ek innan, och jag höll på att bli galen på allt gulorange! En smula överdrivet kanske, men gick runt och irriterade mig i alla fall, och det är ganska illa det med ;-)

(Det här kanske är fullständigt ointressant för er alla, men jag lägger ut bilderna ändå. Kul för egen del att dokumentera ändringarna)

Bokskåpet är nog ett gammalt linneskåp, målat och skrapat av mamsen och papsen, dekorerat med granslinga från IKEA, skål från Day home och ljusstakar från IKEA och Åhléns.

Bordet är nytt, fast egentligen urgammalt. Brickan är från Marocko och mer än 100 år gammalt. Ångrar att jag inte köpte en bricka när jag var i Marrakesh, men känns kul att jag i alla fall har nån sorts anknytning till bordet :-) Det är ett Tine K. Hörnbordet är ett gammalt soffbord i trä. Lite shabby chict det med, men det syns inte så mycket av det bakom sofforna.

TV-bänken från Mio är tillverkad av en gammal dörr från Indien. Känns ju lite skoj det med. Dumma med den är att lådorna inte alls är anpassade till DVD:er eller CD-skivor, helt idiotiskt...

Det där luddiga som ser ut som en fårpälskudde är Elon som tagit ett vitt ljusfat i beslag, som jag lämnade obevakat på golvet i några få ögonblick... Det var förresten några som kommenterade hemmets färger igår. De undrade om jag hade valt katter efter inredning eller tvärtom... Inser att frågan är högst berättigad ;-)

















12 kommentarer:

Anne sa...

Verkligen så fint och jag skrattr när jag ser Elon - kan väl inte vara så värst bekvämt
Kram

VivanDivanGoesFashion sa...

Men ååååå så fint du gjort! Helt galet, gillar alltihop och katterna passar ju verkligen ihop med inredningen :) Elon ser ju ut att trivas på fatet. Påminner om mina som brukar ligga och sova i handfatet här hemma :)

Kram
/Vivvi

Anonym sa...

Hej! O va fint o mysigt du har det precis vad jag gillar. Nu till en fråga var har du köpt ditt tine k bord? ( vad kostar bordet, du behöver inte svara på denna fråga) Med vänlig hälsning, Theresa

Anonym sa...

Jättemysigt! Älskar såna där drängskåp.

Verkligen fint och smakfullt.

Kram
Septemberflikka

mamma sa...

Du har verkligen lyckats, så himla fint.

Kram till er alla tre gosingar

Flippis sa...

Det är i allra högsta grad intressant tycker jag! Jätteroligt att se och du har verkligen fått det fint. Gillar särskilt skåpet med det stora hjärtat hängandes, samt bilden på missarna i fönstret när de tittar på dig. Urgulligt! Klem

Sofia sa...

Åh vad fint du gjort! Kram

Sara Mia sa...

Oj, vad fin och stämningsfullt du har ordnat. Lille Elon pryder verkligen sin plats. Kram!

Hilde sa...

jättekul att få se hur du har det. Sista bilden är bara underbar!
Kram

Anonym sa...

Sååååå fint du har det. Kattene passer jo perfekt til interiøret:) hilsen Hege som stadig er innom bloggen din

Fiona sa...

Mycket snyggt! Läckert att katterna matchar in så bra:)
Kram

Gamla mamman sa...

Tack för värmande kommentarer finingar! :-)
Theresa, jag köpte bordet på Fritsla Tyglager ( http://www.fritslatyglager.se/?p=start) Man väljer själv bricka, och benen finns i olika färger. Tror det kostade runt 3800 kr.

Kram alla!