fredag 14 december 2012

Så var denna veckan slut

Pust, ännu en lucia-vecka till ända. Roligt men hektiskt! När man har ätit lussekatter till middag ett par gånger börjar det bli dags att varva ner lite...Fast det får vänta tills imorgon, ikväll är det den årliga Santas pub crawl i Oslo centrum, som jag för första gången får möjlighet att vara med på. Vinner nog inget kostympris dock - det får räcka med tomteluva.

Konserterna igår gick bra, speciellt den andra var lyckad. Svårt fånga på bild i en mörklagd kyrka, men ungefär så här såg det ut. Hur det lät kan jag inte visa, men ni får föreställa er de klassiska jul- och luciasångerna, plus lite carols, kontrabas, brasskvintett, afrikansk trumma och fantastisk vacker Koppången, Marias fang och Viskar en bön av solisterna.






1 kommentar:

Nena sa...

Det är verkligen något visst med luciakonserter! Vilken stämning det blir! Och det syns ju rakt genom dina bilder! (Ni körde också svart bakom vitt ser jag! Vi är diskreta kören och har t om små lampor på pärmarna där vi kurar i mörkret!)
Kan man överdosera lussebullar? tror jag gjort det denna vecka! Imorgon kör jag julkonsert också, sen ska sångarlugnet få lägra sig!
Kram