lördag 16 mars 2013

Bakfull fotografering

Det var sk lønningspils på jobbet igår. NATURLIGTVIS var det tigern som drog igång (får skylla mig själv om jag uppfattas som partyprinsessa...) Köpte öl och vin och beställde pizza, hämtade snacks och godis på grannvåningarna. Samtalsämnena handlade mest om grå skäggväxt, vilket, tvärt emot vad det kan låta som, var våldsamt komiskt. Efter hand insåg vi att resten av huset också hade lønningspils, och att vi nog inte var inviterade pga vår oerhört höga snittålder och det där grå skägget. Men vem har sagt att 40+ inte kan ha lika roligt som 25? Så efter (lite för) mycket vin tog vi hissen upp till kollegorna på systerföretaget; åt tapasrester, inhalerade heliumballonger och dansade. Som sagt, vem har sagt att 40+ inte kan ha lika roligt som 25?

Vi skulle gått vidare, men så långt kom vi aldrig, det var mer än bra nog att stanna kvar på jobbet :-) Så bra att jag somnade i soffan när jag kom hem. Vaknade av att Elon låg och spann jämte mig två timmar senare... Släpade mig in på toaletten och fick ta en liten vilopaus på golvet innan jag orkade kravla mig in i sovrummet... Vaknade pigg och rask. Trodde jag ja! Det visade sig vara högst felaktigt efter ca 5 minuter. Och jag hamnade i soffan igen. Utan någon som helst möjlighet att ta mig därifrån på ganska länge. Jäklars, har inte varit bakfull på år och dar!

Nu är det bra igen, tack och lov. Och jag orkade (aningen försenad) släpa mig iväg till Guldklimpen och avtalad fotoshoot  med suveräna Karolina. Guldlock och hennes mamma kom förbi och sa hej också, och jag fick i mig lite mat och choklad. Söta vänner är den enda medicinen som fungerar en bakfull lördag - tack för att ni finns!






8 kommentarer:

Lingonberrie sa...

Så fina bilder!
kramar

dianasdrömmar sa...

Fniss, låter som jag mådde för 2 veckor sen..hua men det var det värt.Underbara bilder du är fantastisk med kameran bamsekram från mig

Anne sa...

Hahaha förlåt men om det skullehända nuförtiden känns det såååå mycket värre. Vet inte hur länge sedan det var för mig men jag åker säkert dit igen förr eller senare :D
Kramar

Fröken Abbe sa...

Visst är det skönt att sova på badrumsgolvet! Fattar dock inte att du reparerade dig så snabbt att du orkade iväg.
KRAM

Hilde sa...

Hihi, du hade i alla fall roligt:) Jag kan inte komma ihåg senast, men en riktig bakfylla är avskräckande...
Kram

Angelin sa...

Hahaha.. Bakfylla er noe drit! Men bra du hadde det gøy:)
klem

mamma sa...

Och jag som trodde att du var i Holmenkollen och såg på skidtävlingen!

Kraaaaam

Anonym sa...

Hihi, du var ju inte så sliten då? Du orkade ju sitta upp och sånt, det hade inte jag orkat.
Ja, tack för fin dag - hade jag sovit och ätit ordentligt så hade väl jag också orkat mer. Jag måste ju få fota dig mer!
SV: Ja, vi får bara vara svorska du och jag. :)